online counter

21 Julai 2012

8 Perjalanan Hidup

Selepas bersahur tadi sembang dengan kawan lama tempat kerja dulu. Dah lama tak jumpa mesti dah makin gendut. Maklumlah orang dah kahwin. Banyak jugak kenangan kita bersama kan. 

Aku ketika itu tinggal seorang diri di tempat yang baru. Pernah aku terlantar sakit tenat seorang diri. Kau datang bantu aku, kejarkan aku ke Hospital. Aku pernah tumpang rumah kau gara-gara rumah aku kena banjir. Kau jangan lupa halalkan makan minum aku ok.

Hari ini kita bersama, esok belum pasti. Begitulah perjalanan hidup. Entah di mana akan terhenti. Malah banyak cubaan dan dugaan yang perlu kita tempuh. Walau bagaimana pun, semoga kita kuat menghadapi segala apa yang menghalang. Perjalanan mesti diteruskan. Jangan berhenti, jangan mengalah.


Sekian dan salam Ramadhan buat semua. 

8 Komen:

chiho yuki berkata... [Layan!]

perjalan hidup memang tidak ada yang pernah menduganya bahkan diri kita sendiri sekalipun. mampir ke blog ku juga ya...ada postingan baru disana

Edy Fee berkata... [Layan!]

ni kalau edy kne posting mgjar kat pedalaman..mcm ni la gayenye kot.huuh
selamat menyambut bulan ramdhan yer....hehe ikhlas daripada edyferdaus

Tracey berkata... [Layan!]

teman yang baik ada semasa kita susah, datang dan pergi tanpa diduga,
semua itu ketentuanNya.
Yang boleh kita lakukan hanya berdoa untuk teman itu. =)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Edy Fee
bakal cikgu ka? hoho.. nti jgn lupa edit rambut

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Tracey
tq

Nurr Kasih berkata... [Layan!]

salam ramadhan kareem. semoga di bulan barakah ini dilimpahi rahmat dan magfirah dariNya.

LadyBird berkata... [Layan!]

itulah gunanya kwn.. timekt susah die tlg, time die susah kt tlg.. smg ukhuwah itu berpanjangan.. ameennn..

TiranaAduka berkata... [Layan!]

ehem ehem