online counter

18 Mac 2012

30 Koleksi Peribadi

Pagi tadi dengan penuh semangat kemas bilik tidur. Aku terjumpa handphone lama yang telah lama ku pinggirkan. Rupanya banyak kenangan yang terkandung di dalamnya. Gambar bersama teman-teman, gambar ketika remaja, gelagat dan kelakuan kami semua dirakamkan di situ.  Aku tertawa sendiri, bercampur sedih juga rasanya.
Nokia 7610 digunakan sejak zaman belajar, banyak gambar budak sekolah sejak 2004 dan rakan-rakan di UMS . Handphone N-Gage pula sebuah pemberian daripada seorang sahabat.
Nokia 5800 sejak 2010. Beli sebab nak video call dengan seseorang. Tapi  sekarang turut dipinggirkan sebab asyik buat aku terkenang termenung. Akan tetap tersimpan kerana masih banyak kenangan terindah di dalamnya.

Mulai hari ini, aku akan hargai setiap barang lama yang pernah aku gunakan kerana suatu hari ia akan mengingatkan aku kepada kenangan yang lalu. Kalau boleh, aku akan sediakan sebuah ruang yang boleh menempatkan semua barang lama agar sering ku tatap dan ingati. Gadget, jam tangan, kamera, gitar, dan seumpamanya akan ku sematkan sebagai koleksi peribadi.

30 Komen:

syafiqakarim berkata... [Layan!]

rindu pada dua hp itu.
betul sasa.ada barang bole buat kita
teringat segalanya.hmmm

Sazali berkata... [Layan!]

betul tu..barang2 lama nie boleh mengimbau kembali kenagan pahit manis masa dulu...

Nini D.. berkata... [Layan!]

kenangan lama mengajar kita pelbagai perkara.. :)

Hanis Azla berkata... [Layan!]

kenangan lama ada sentimental value yg hanya kita yg menghargainya..

Liz berkata... [Layan!]

aisehhhh ko nak tolak ker salah 1 hp ko tu..kalau nak ko helo2 aku ek hahahhaa

Shykin Moksen berkata... [Layan!]

salam,

blog yang menarik..like
sudi-sudilah singgah di blog sy.

http://shykin.blogspot.com

Penyuluh Perikanan berkata... [Layan!]

wah koleksinya bagus bagus nih, saya dikasih juga mau nih, salam kenal +follow, monggo kunjungan balik +folow di penyuluh Perikanan
http://penyuluhpi.blogspot.com/
ditunggu, trims

New Hope berkata... [Layan!]

Salam,

masih guna nokia c3

KLIK:1AMAH 1TUGAS SLOGAN BARU

ida berkata... [Layan!]

blog yang menarik..like
sudi-sudilah singgah di blog sy.

http://kesehatan-mata-kita.blogspot.com/

ctpayong berkata... [Layan!]

assalamualaikum wbt.

alahai...rindu sesangat kakCT kat awak.

kembalilah bercerita kerana kadang2 menceriakan yg lain dapat membahagiakan diri sendiri.

dulu kalau hp nokia dah kira handal kan.

Alex Irfani berkata... [Layan!]

kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follow nya.. :D

jann sinuja berkata... [Layan!]

kenangan tak boleh dpt dgn mudah..smpan brg lama jela cara mudah nk ingt semula kenangan dulu2 :)

Angel xcode berkata... [Layan!]

Salam santun sahabat blog... jom ramaikan pula blog baru awak... http://cintalovest.blogspot.com/ i follow u... follow back me ... okey?

Azee Hana berkata... [Layan!]

seronok bile tgok memori dolu2..haha

Harun Ar berkata... [Layan!]

Cantek koleksi hp ni...
Kunjungan malam....

Pokok Manggis Depan Rumah berkata... [Layan!]

hehehe..
dah ada yang baru, jgjn lupa yg lama yea.. banyak kenangan kan :-)
Pokok Manggis Depan Rumah

Gadis Kampung berkata... [Layan!]

GK PUN SAYANG NAK BUANG BARANG2 LAMA WALAUPUN DAH ROSAK STILL SIMPAN...alamak tertaip huurf besar pulak...sori ye...

b@by ph@t berkata... [Layan!]

sama lah..i ade a small box yg simpan brg2 lame2..ade masa lapang mesti bukak blik and teringat balik sweet memories tu..sonok !

Joe Budok Ladang berkata... [Layan!]

kadang2, hp2 lame cam ni dapat mengenang kenangan2 lama kita kelak...so, jangan la buang barang2 yang lame cam ni.. :)

Faaein Talip Roy berkata... [Layan!]

barang lama..

banyak kenangan tu...

update lah lagi.. mau tengok gambar2 yang awesome!..

Lily Puteh berkata... [Layan!]

nice entry , tertarik dgn isi entry awk . view blog sy jgak k . kalau sudi :)

epalejau berkata... [Layan!]

Waaa.. Nokia 5800 dah jadik sejarah ek? Nokia 5800 tuuu lah epal tengah pakai sekarang. ;D

zachflazz berkata... [Layan!]

sepakat. saya pun demikian adanya. setiap menyaksikan barang-barang lama, semua kenangan muncul tiba-tiba.

Nugroho Ardi Cahyono,S.Pi.M.eng berkata... [Layan!]

ditunggu folow balik, saya folow 6113
http://perpustakaandinaskelautandanperikanan.blogspot.com/

Jobless Girl berkata... [Layan!]

Banyak juga gajet gajet yang simpan dekat situ.. Semua to kenangan..

pelangi sepi berkata... [Layan!]

kenangan lama tersimpan seribu kemanisan dan kepahitan

Jai Montana berkata... [Layan!]

pergh..NGAGE lama 2 susah cari dah brooo

CiK FizA berkata... [Layan!]

Wahh. kenangan lama kott ! Bagus ~ awak simpan lagi ek. hee ^^

**Ngage 2 susah kot nak crik skrg nie. huu >.<

Btw, Cik Fiza follow blog menarik nie ! ^^

Osmar Ribeiro berkata... [Layan!]

hi friend!
Very good your blog
very informative, I loved
***********************************
I invite you to visit my blog and join my group of friends!
their presence is important!
big hug from Brazil

Harun Ar berkata... [Layan!]

Assalamu Alaikum....
Jalan2 singgah, numpang baca-baca ya....