online counter

31 Mei 2011

56 Projek Wedding 28 dan 29 May

Aku tak sempat maklumkan lebih awal. Majlis pernikahan pun dah selesai dengan jayanya. Malah, sudah tentu aku hanyalah seorang jurufoto di dalam kisah ini. Bersama aku adalah seorang jurufoto yang tak femes seperti aku juga. Ok, jangan marah der. Tiba masanya kita akan femes juga, kalau dah profesional (dalam mimpi).
Ini semua gambar yang aku ambil waktu malam. Semua ada gangguan bayang-bayang.
Dah la color balance masih tak master, kali ini  pula sesuatu yang aku tak puas hati adalah shadow pada subjek yang sangat mengusik jiwa. Nampaknya kali ini kena belajar teknik strobe pula.

Alat dan teknik permainan cahaya yang aku tahu adalah seperti strobe, bounce flash, reflector, spotlight dan yang tercanggih dengan cahaya sekata adalah studio lightning set. Teknik bounce flash pun aku tak lulus lagi, apatah lagi strobe. Ada sesiapa teman-teman yang nak tunjuk ajar?

56 Komen:

~NieZa~ berkata... [Layan!]

hohoho
lawa la! ^^
nnt sy kawin ko gmbr ya
hehehe

Pijahh' de-Arr berkata... [Layan!]

wah cntikk..

nak kwin..lah=PP

MamaEma berkata... [Layan!]

akak pun ada gambar wedding yg tak diedit lagi ni...haish...malasnya..heheehe

ibuintan berkata... [Layan!]

hah.. terperanjat ibu... ingatkan projek kahwin Sasa la

kahwin nanti jangan lupa beritahu tau..

ibu pun nak belajar juga la, boleh ajar cara PJJ tak teknik ambik gambar yg betul

yangyuyu berkata... [Layan!]

jom pegi kelas lighting..

cik chinta berkata... [Layan!]

cantik da tu. lama2 terer la. ehh..opkos la kamu tu jurufoto dlm majlis, takkan pengantin nye pula.

syafiqakarim berkata... [Layan!]

aku tengok mcm da perfect gila
je la weh..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@~NieZa~
ok ja. tp ko jgn kawin jauh2. sah la aku x dpt dtg kalo jauh. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Pijahh' de-Arr
jom kawin. sekali jemput aku dtg mkn free

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@MamaEma
wedding siapa? gmbr akak kot. kalo orang lain kesian la ternanti2

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ibuintan
tajuk memang sengaja nak bg saspen la ibu. hehe

bab mengajar fotografi tu mgkn agak jauh lg. tp kita boleh kongsi2 perkara yg kita tahu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@yangyuyu
bak kata ibu, kena buat PJJ la jawabnya :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@cik chinta
saja nak bagi saspen

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@syafiqakarim
ada shadow pada kawasan mata. tak best la

diana berkata... [Layan!]

lelaki tu muallaf ke??

cucu umie berkata... [Layan!]

opss..serius boleh tahan..ayie pon masih lg beljor tntg bnda2 nie..tpy explore sendiri lh..haha nak peg kelas wet plak..hehe

Hanis Azla berkata... [Layan!]

lama2 nnt, tambah mahirlah tu.. klu ikut akak, gambar2 tu dah cantik sgt dah tu.. good job sasa..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
tak. dia berketurunan bugis. bila bersembang dgn pengantin lelaki tu, muka dia seiras watak sinetron indonesia yg bernama elang tu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@cucu umie
skg memang godek2 sendiri. sesekali bertanya dgn kawan. tp ada baiknya bila ada tips dan kiraan2 yg tepat utk dirujuk

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Hanis Azla
thanks akak. belajar sendiri pun boleh mahir jgk cuma mgkn akan mengambil masa

Faaein Talip Roy berkata... [Layan!]

aku lagi tak tahu apa ko citer ni.. hahaha... hmm.. teringin nak belajar fotografi.. nak ikutkan aku nak cuti aje sem ni.. nak pi join giat mara sat.. belajau teknologi fotografi.. tapi hajat tak kesampaian... -___-

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Faaein Talip Roy
eh biar betul. giat mara ada tawarkan kursusfotografi? serius aku nak jgk. teringin nak buka photo studio tp masih tak mahir. mimpi ja la

Zurina J. berkata... [Layan!]

Huuuuuuuu... Lawanya... Terus aku rasa mau kawen...

Tapi........ Kalau ko pengantinnya siapa yang mau ambik gambar?? Ndakkan si Nieja? Keh²

InaNina berkata... [Layan!]

wah! smart lah!

Nurr Kasih berkata... [Layan!]

wah buat job rupanya.. good job :). aku pun lighting mmg failed. huhu kena pi menuntut ilmu ni :)

ghost writer berkata... [Layan!]

nih yang aku rasa nak wat wedding kat sabah nih,leh aku import ko ek sasa..haha

ishiko berkata... [Layan!]

lawa^^
muka dyeorg nk sama je an..

Nyssa Nuar berkata... [Layan!]

wow! suke pic yg ke 4....shumel!!!!!

Faaein Talip Roy berkata... [Layan!]

adalah.. kursus 6 bulan.. trylah mintak.. pastu nanti ko ajau aku pulak.. hehehe..

NuruL SyuhadaH berkata... [Layan!]

canteq!! nice job..:)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Zurina J.
shh.. kita rahsia dulu. jgn ckp dgn si nieja. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nurr Kasih
aku kalo kursus terpaksa buat PJJ. haha... terpaksa belajar dgn kawan2 ja kalo ada kelapangan

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ghost writer
aku on saja. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ishiko
agaknya mekap diorang yg agak mirip. lebih mirip lagi sebab dua2 pakai baju pengantin. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Faaein Talip Roy
boleh buat separuh masa tak? 6 bulan tu singkat sgt la. haha..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

InaNina, Nyssa Nuar,NuruL SyuhadaH
terima kasih untuk pujian dorongan tu. makin bersemangat :)

tiha berkata... [Layan!]

wah chomelnye...

marilah join kontest blog saya :http://fasham87.blogspot.com/

skandaLdariLangit berkata... [Layan!]

na belajar. bkn tnjuk ajar. hehe

NUR AIN AZMAN berkata... [Layan!]

not bad.
cantik !
xper, pelan2 blaja lagi yerrr :0
keep it up
DONE follow u ^_^

Fello berkata... [Layan!]

haha.. cool lah pict bro.. hebat2

za petrelli berkata... [Layan!]

cantik.... sungguh!

beaty berkata... [Layan!]

ermm cantik juga bh tu..jangan terlampau fikir pasal tu teknik...

d_LA berkata... [Layan!]

sasa bile nak kawen???heee...bestla tgk org kawen..aku dan2 rs nak kawen gak..hehe

CikHaniBhulat berkata... [Layan!]

comel la pengantin ppuan tu..mcm fina af9...tp versi bertudung...sama padan =]

naz berkata... [Layan!]

cantik ssngt bg sy yg x pandai ambik gambr..hihihi salam perkenalan
http://nasilemak-naz.blogspot.com/

Liz berkata... [Layan!]

teror la ko sasa...aku suka betul la pic2 yg ko ambik..mmg cunnnnn...

H A R R Y G O A Z berkata... [Layan!]

Have a SUPER week, Sasa !

drzira berkata... [Layan!]

lawa gambar!!!!!!!

Liza @ Adzriel AB berkata... [Layan!]

cantik betul hasil gambarnya. teliti.

Encik Suami berkata... [Layan!]

yang tukang amik gmbr nie..bila pulak nak kawennye? asik amik gmbr org kawen jerk kan?

jemput terjah new entry (>.<) Misi Mencari Limau Purut Jantan (>.<)

Fane Davis berkata... [Layan!]

ramainyerr orang khaween bulan neh...

white rose berkata... [Layan!]

cuba jaya sasa...
u can do it...

dont give up

farah adila berkata... [Layan!]

cantik la....^__^

husin berkata... [Layan!]

http://fahmi-nik.blogspot.com/... pls..

Lembayung Senja Photography berkata... [Layan!]

xpe..
pelan2 nanti sure terer.. =)

shishi.. berkata... [Layan!]

i xdpt nk tunjuk ajar cos i pun nk blajar... =p