online counter

07 Mei 2011

42 Aku Adalah Aku, Aku Punya Cara Sendiri

Berhadapan dengan masa hadapan adalah amat membimbangkan. Sejak zaman sekolah, aku suka berteman dengan orang dewasa. Seorang rakan berkata, masa hadapan agak panjang dan ia agak kabur.
Gambar sekadar eksyen.
Aku faham kesulitan yang dihadapinya. Seorang suami yang baru sahaja bergelar bapa berhempas pulas mencari rezeki mencipta kesenangan hidup untuk anak isteri. Sesekali timbul rasa iri hati melihat kejayaan  temannya yang lain. Dia mulai sedih mengenangkan nasib diri. 

Lain orang, lain nasibnya. Kisah begini mempengaruhi perasaan dan pemikiran aku. Namun, syukurlah kesedaran begini membentuk aku hingga ke hari ini. 

Sudah tentu aku juga ingin membina keluarga sendiri namun aku juga belum mencapai kejayaan. Jasa ibu bapa tidak semudahnya dilupa. Mereka wajar didahulukan.

42 Komen:

Shahirah Zainol berkata... [Layan!]

bagus statement hebat ;]

cik chinta berkata... [Layan!]

tetibe je kan sasa beremosi :) sebab mothers day ke? ehh..xpnah dpat nk posing amik gambo kat sni.

aliarosli berkata... [Layan!]

ek? sape tue?

d_LA berkata... [Layan!]

apapun jgn berputus asa ye sasa..hope kisah2 camtu dpt menaikkan smgt ko ye..setiap org ada jln cerita yg berbeza

COTTON LADY berkata... [Layan!]

yuuppp ape yg u ckp totally rite.papem pown cotton ske gmbr tue.fisheye lens.

Liz berkata... [Layan!]

suka ayat yang last tu...caiyok!!!!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Shahirah Zainol
layan saja. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@cik chinta
sesekali untuk menguatkan semangat kecintaan kepada keluarga, apa salah kan. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@aliarosli
siapa? yg dalam gambar atau teman dalam entri

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@d_LA
memang selalu nak kuatkan semangat. tq :)

aliarosli berkata... [Layan!]

dalam gambar uh

kat mana? semat je

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@COTTON LADY
tq,

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@aliarosli
tempat tu dekat kota kinabalu sabah. jauh, hehe

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

:)

MiSs OrAnGe JuIcE berkata... [Layan!]

berusaha lah dari sekarang.. :-)

Suliza Zamary berkata... [Layan!]

bukan mudah nak bina hidup sendiri.kena semangat & hati yg kuat.

& if kta tatap balik penat lelah mak bapak besarkan kita.mmg tak terbalas.

**jadikan yg baek tu sbg contoh, yg buruk sbagai pengajaran.

Faaein Talip Roy berkata... [Layan!]

cepat2lah berkeluarga.. hehehe..

lain orang.. lain cara hidupnya kan..

Eyka berkata... [Layan!]

2 la eyka ajk sasa kawenn~ lalallalalaa~ haha ;D *tetiba..haha*

Zurina J. berkata... [Layan!]

emosi yer...?
patut pun boiprenku takut betul nda dpt kasi bahagia aku... diingatnya aku ni nda dpt idup kalau hdp sederhana seja...

kalo suda cukup, baiklah dicepatkan benda yg baik tu der..jgn dikasi lama...keh²

syafiqakarim berkata... [Layan!]

makin petah berkata.!
bila da bersedia,kau pasti akan
tempuh semua nya.
jasa ibu bapa jgn di lupa.

adrenalina berkata... [Layan!]

esok hari ibu..jom mulakan langkah hari esok dengan mengucapkan selamat hari ibu!!

gmbar menarik skali!! background yg mengancam

Mamachia berkata... [Layan!]

selamat hari ibu sasa..

wei!!! sampingan tu bah..

Liza @ Adzriel AB berkata... [Layan!]

lebihlah sedih bila si isteri tidak menghargai.

ghost writer berkata... [Layan!]

itu yang terbaik kita lakukan sebagai anak.entri kau mengingatkan aku.mekasih.

diana berkata... [Layan!]

rezeki ada dimana2 sasa..
bagus la kalau dah niat nak
bahagiakan depa dulu..:)

Pijahh' de-Arr berkata... [Layan!]

ye byk jasa mrka utk kita..=)

♦♦orked♦♦ berkata... [Layan!]

omg.. honest gile...
nice words.. Love this!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Faaein Talip Roy
mahu bls jasa & jaga kebajikan ibu bapa dahulu sblm mahu menjaga anak orang

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Eyka
bukannya orang tak sudi, tapi eyka tu kecik lagi. hehe..

afzan berkata... [Layan!]

eksyen sungguh tempat tu sasa. penuh dgn graffiti!
aku, dia & lensa

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Zurina J.
memang la diketahui, bakal isteri tu sanggup hidup susah dgn suami tp susah mahu explen. suami mahu anak isteri hidup selesa. lebih2 lg mahu buktikan kebahagiaan dgn keluarga lain.

mungkin ada keegoan di situ. tp itulah hakikat perasaan seorang lelaki2 yg punya keazaman spt aku. hehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@syafiqakarim
selama ni tak petah ka? haha..
betul tu, akan tiba masanya nanti aku punya keluarga sendiri. kadang2 senyum seorang diri memikirkan

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@afzan
orang dalam tu pun nak eksyen jgk. haha

Adibah Ishak berkata... [Layan!]

xde yg senang kalau nak berjaya.. mesti kena susah dulu.. xdenye seseorang tu tiba2 dapat kejayaan kalau dia tak buat apa2..mesti byk berkorban..semoga kuat.. betul tuu, parents didahulukan drpd yg lain..hoho

Hanis Azla berkata... [Layan!]

betullah sasa.. nasib setiap org tak sama.. tak salah untuk membahagiakan insan yg byk berjasa kpd kita sebelum kita sendiri mengecap bahagia.. semoga bahagia juga memnjadi milik sasa nnt..

beaty berkata... [Layan!]

wah bermadah jua ko ni sasa

ctpayong berkata... [Layan!]

alhamdulillah sasa...sudah ada bayangan menjadi anak yang soleh.

tahniah...keep it up.

Nyssa Nuar berkata... [Layan!]

mase dpn penting..mase lalu pon penting..ape yg penting bkn saje kerjasame tp jugak jase kedua ibu bpe.. =))

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Adibah Ishak
betul tu. apa yg penting usaha dan bekerja keras. cuma aku kesian dgn sesetengah teman yg punya hidup kais pagi makan pagi. kesilapan membuat anjakan menyebabkan sampai jalan buntu.

malah pergerakan terbatas kerana tidak mahu libatkan anak isteri dalam risiko. aku bercita2 utk menunjukkan jalan cerah kpd mereka suatu hari nti

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Hanis Azla
terima kasih kak. itulah yg ada di minda masa ini

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@beaty
ayat tidak berbunga bah. itu semua kata hati aku, aku cetak dalam blog ni. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ctpayong
kak, aku berasal dari keluarga susah. sejak aku bertekad utk belajar bersungguh2 dulu, itulah niat aku. tp secara nyata aku belum tergolong dalam org berjaya spt yg aku bayangkan