online counter

04 April 2011

22 Perlukah Sibuk Mengejar Wang?

Sudah tentu semua orang inginkan wang. Begitu juga aku. Aku pernah sakit untuk wang. Aku risau kerana masalah wang. Kurang masa untuk keluarga demi wang. Ringkasnya, aku sibuk mengejar wang. 
Namun, jauh di lubuk hati timbul persoalan mengapa manusia sibuk mengejar wang? Kita tidak boleh hidup tanpa wang? Ya atau tidak, zaman ini kita memang memerlukan wang. Bagaimanapun, banyak kesan positif dan negatif  yang berpunca daripada wang. Maka biarlah memadai.

Aku dah kurang aktif blogging sejak Januari 2011 kerana dulu niat aku dua dalam satu... Keluarlah bergembira. Sekian.

22 Komen:

Liza @ Adzriel AB berkata... [Layan!]

jgn sampai jadi begini

http://adzriel.blogspot.com/2011/04/sayangkan-harta-lebih-daripada-ahli.html

Republic Aku berkata... [Layan!]

wang bukan segalanya tapi segalanya wang...berblog bila perlu ...

Eyka berkata... [Layan!]

betul! sokong entri ni!! ^^..xyah blogging sebab wang sngt..xkemane pon..:)

diana berkata... [Layan!]

tak pe sasa..
yang penting kita selesa..
ada duit kalau hati rasa tak selesa je tak boleh jugak kan..
kalau duit tak dak tapi masalah tak banyak tu kira cukup bagus..
tapi zaman sekarang orang yang tak dak duit selalu rasa masalah dia banyak..

LuLu berkata... [Layan!]

kurang masa utk kluarga? wah mcm dah kawen je gayenye :P

Cik Tqah berkata... [Layan!]

hm.. duet xpernah cukup.. duet bukan segalanya.. tp semua yg kite nak wat kene da duet

Liz berkata... [Layan!]

apa kono hehhh jang, meroyan kah? kiki...setiap orang ada rezeki masing2...kalau ko ada duit ko sedekah sikit kat aku okeh kikiki

skandaLdariLangit berkata... [Layan!]

duit bkn segalanya tp dunia tu masih lagi jalan utk mengjar akhirat.

syafiqakarim berkata... [Layan!]

sasa.betul.zaman sekarang semua nya
wang wang wang.nak masuk toilet pun
wang beb.mata duitan betul manusia.
ada tu mengejar dunia sampai alpa
semua.harapnya kita xbegitu.
bahagi kan masa utk dpt dua benda.
kekayaan.dan kebahagiaan abadi ;)
cool sasa.aku pun bz tahun ni.

ctpayong berkata... [Layan!]

ya betol! tapi jika berlebih-lebihan dan tidak dibelanjakan dijalan yang betol boleh kojol.

cik chinta berkata... [Layan!]

huhu..bukan x nk kuar bergembira, xde apa juga d sni kalo kuar, jadi bek duk hadap tenet sja, mebaca menambah ilmu la knun..

Nyssa Nuar berkata... [Layan!]

NN selalu dpt gelaran mate duitan...waaaaa..tp kalo pk balik kn..mcm la NN amik dwet dorg..kalo tak de dwet..cm ne nk sng kn hidup family NN kan.. dorg nak ke??hehehe

i am S!L4H.. berkata... [Layan!]

pndai2 la bahagi mase dgn mencari duit. tp duit tu mmg sgt2 penting utk dunie skg... ouchhh

ghost writer berkata... [Layan!]

aku juga sukakan duit..takde duit dalam wallet aku sangat2 lemah aku hari tuh..buat apa pun macam tak bermaya...

aku dah mula berseronok di luar dalam masa yang sama terpaksa sisihkan kejap blog.tapi tetap saja aku peruntukan masa meski lewat untuk hasilkan entry selagi aku berada dalam zon internet.

Encik Psychopath berkata... [Layan!]

putar belit mana pun, last2 wang memang penting sebenarnya.


ia terletak sebelum perempuan.

Rockinrule berkata... [Layan!]

betul!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

terima kasih sudi berkongsi pandangan :)

ibuintan berkata... [Layan!]

sasa...

sihat tak hari ni?

kesihatanlah segala-galanya

Noor Wahidah Mahat berkata... [Layan!]

thanks singgah blog saya!!

jom tgok lagi zaman kegelapan utm skudai!!!!

http://madammondoq.blogspot.com/2011/04/zaman-kegelapan-utm-skudai.html

Imran nyambek berkata... [Layan!]

kalo nak kaye cepat...susah

d_LA berkata... [Layan!]

betul2, jgn terlalu taksub mengejar wang..dla pun dh 2 hari x update sbb saje nak rest kjp blogging tp still baca entry kwn2 just x update je..

Hanis Azla berkata... [Layan!]

tiap perkara itu biarlah berpada.. makanya tiada yg terlebih mahupun terkurang.. begitu juga dgn usaha kita dalam mencari wang.. Take care & have a nice day Sasa..