online counter

27 April 2011

29 Mujur Ada Sahabat

Wallet tercicir, sudah tentu poket kosong sepenuhnya. Cucuk mesin ATM pun tak boleh tanpa kad ajaib. Mujur tangki minyak kereta sentiasa isi penuh. Jadi masih boleh bergerak ke sana ke mari untuk berurusan.
Selamba tapi siapa tahu tahap kejayaan dia. Ada masa aku cerita sebagai teladan. Terima kasih sudi membantu, kawan.
Kamu tahu kad smartshopping? Almaklum wallet tercicir pada hari cuti. Hari ketiga kehilangan baru dapat berhubung dengan pihak bank untuk mansuhkan kad. Aku risau ada orang riang gembira shopping sakan dengan duit aku. Cis! kalau terjadi aku tak halalkan tahu. Pegawai bank pun terer psiko aku, tapi mujur tidak berlaku.

Aku juga bersyukur kerana ada sahabat yang membantu. Aku tahu semua sahabat aku boleh diharapkan. Sekarang ini aku dalam proses membuat kad-kad ATM yang baru. *Mood blogging jauh sekali.

29 Komen:

Nyssa Nuar berkata... [Layan!]

Sasa...atleast Sasa still leh wat kad atm...NN ni ha...dwet pon xdak...kwn2 la yg tlg....tang mana nk korek dwet pon tak tau...isk3..

Liz berkata... [Layan!]

agak2 ada berapa juta dalam setiap kad atm tu...mintak2 la aku jumpa hahha...dun 4get no pin ea hahaha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nyssa Nuar
sabar la. memang mcm tu adat siswa. nanti akan berjaya jgk

Panglima Muda berkata... [Layan!]

kat masjid biasa ada org bentang sejadah selepas solat... boleh hidup cara tu bro

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Liz
berisi rm5 setiap sekeping. nak tak? tp dah hilang, tak pun nanti aku belanja makan sarapan nasi lemak ja

~sii keciq~ berkata... [Layan!]

Mansuhkan kad!

Hanis Azla berkata... [Layan!]

Alhamdulillah sasa punya kawan yg boleh diharapkan di masa susah.. susah nak dapat kwn2 yg macam tu.. mmg kena hargai sebaiknya..

emMJay berkata... [Layan!]

itu la org ckp..kawan ketawa sng dicari..kawan menangis sama2 susah nk dapt..^^

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Panglima Muda
aku kurang faham. maksudnya tidur dekat masjid ka?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Hanis Azla
sayangnya orang yg terdekat pun acuh tak acuh. terkilan dan mula rasa menyusahkan pulak

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@emMJay
sebab tu bila ada kawan mcm ni kena la hargai. tp kena la pandai kenang jasa. aku takkan lupa jasa kawan2

ghost writer berkata... [Layan!]

siapkan dulu urusan ko bro...

diana berkata... [Layan!]

lesen dengan kat bank yang penting tu..
dulukan mana yang patut la sasa..
macam la sebelum ni tak pernah tinggal blog..
hehhehhe

adrenalina berkata... [Layan!]

semoga kawan tu bertambah2 rezekinya sbb menolong kawan2nya...

cik chinta berkata... [Layan!]

tu la org cakap, berkawan bio seribu, sbb tym nak mtk tolong lom tentu seribu tu nk tolong

♦♦orked♦♦ berkata... [Layan!]

be grateful for having frens like them..

btw, cm pnah tgk org dlm mbar tu..
kt mane ek???

~najwa~ berkata... [Layan!]

siannya...
sib baik ada kawan..ramai kawan keje bank eh?
beruntungler ramai kwn...*provided kawan memang bole menolong, ramai jugak kawan yg lari kalau kita minta tlg..

afzan berkata... [Layan!]

kawan biar ramai. makwe biar satu. hahaha. komen aku memang takde kena mengena ngan entry nih.ceh!

Positive Girl berkata... [Layan!]

tarik nafas panjang-panjang & sabar lah..kata orang setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya..

adan berkata... [Layan!]

salam.. uruskan apa yg penting dulu bro.. tak mati klu tak blogging.. ahahaaha

Suliza Zamary berkata... [Layan!]

itu yg namanya kawan yg tepat, susah & senang sama2..yg laen pun tentu baek hati mcm yg seorg ini jgk, tp mgkin tak dpt nak bantu sbb sndiri pun agak susah.kan.apa pun syukur, anda tak akan rasa sgt susah slagi ada kawan.

ibuintan berkata... [Layan!]

hargai kawan yg sebegitu, susah dicari


uruskan yg penting, blog jgn dirisaukan

Encik Psychopath berkata... [Layan!]

abes la gambar awek dalam dompet.

Misz Muffin berkata... [Layan!]

duh!! sgt mlang nasib.. tapi nsb bek de mmbe yg baik..

skandaLdariLangit berkata... [Layan!]

saba na.. dah siap kad atm boleh bayar nazar belanja ska. eh?

Liza @ Adzriel AB berkata... [Layan!]

kalau kad hilang boleh call bank terus utk mansuhkan. cari nombor di internet aje. tak perlu tunggu hari kerjakan.

a t i E n a b E r n ! berkata... [Layan!]

amboii . lawa nye si sahabat berposing . suke plak tgok nye . hehe .

amna berkata... [Layan!]

kad ajaib . hihi

da'da'da'shida berkata... [Layan!]

pernk jgk hilang kad,,sampai 3 kad atm skali coz hilg dompetkn,,,tp sik bik jumpe blik juz cash money je org ambik....