online counter

19 Februari 2011

49 Rekabentuk Header Blog Berasaskan Tema

Baiklah ini bukan tips. Aku reka header yang matang dan ringkas untuk Kak Ct. Tapi agak mencabar kreativiti otak aku. Ciri-cirinya adalah ringkas, tidak terlalu ranggi dan matang sesuai dengan kematangan Kak Ct. Aku dah cuba memeras otak. Hanya ini yang termampu.
Nak betting dengan Kak Ct Payung? Datang tanya dia sendiri
Agak berbeza dengan reka header remaja. Misalnya cik adik ni. Dah buatkan header ni untuk kau, jangan nak menggila sangat main blog hingga ke lewat malam. Dah tu nanti kata malas ke sekolah sebab kelas ganti.

Weh, siap berphotoshoot kah? Aku tak tau tanya Atien sendiri
Kak Ct kalau suka ambik ja. Kalau tak suka, sedih la. Jika ada idea tambahan boleh cadangkan.  Ada masa aku cuba perbaiki kalau rasa tak ok.

Ehem, aku ada kesempatan untuk berlakon jadi penasihat yang baik dalam blog. Atien jangan marah. Sekian

49 Komen:

Azura Ani Salaim berkata... [Layan!]

Cantik bah ni Sasa, kreatif!

white rose berkata... [Layan!]

hahaha...
header kak ctpayong tu kalau tambah gambar payung mcm best...

sebab ctpayong...
payong yg bermunger2...

blog atien tu ok...
sesuai dgn jiwa dia...

nasihat akak ni ye atien,
letakkan blog ni sebagai no.3
no.1 pelajaran, no.2 adalah masa depan...

blog ni ibarat eskrem,
adekalanya sedap hingga menjilat jari, adekalanya pahit mcm daun cerita...

hahahahaha...nasihat free je dik...
jgn marah tau...nanti akak babab ye...

miahahahaha...

sasa, KAYO KAU PASNI...
bole niaga ayam goreng 2 sehengget...

hahaha...

missa kissz berkata... [Layan!]

cantik!

syafiQakarim berkata... [Layan!]

babe,
tuk aku bila ;p

Mohd Hazwan Hashim berkata... [Layan!]

walaweh !!! nice beb !! :)

~najwa~ berkata... [Layan!]

atien punya header tu nampak sweet ;)

ghost writer berkata... [Layan!]

makin mantap ko nih bro...dah kelihatan kefleksibelan.teruskan mereka cipta Sasa.

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

tq all :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@white rose
best jgk idea cik ros, tp aku kena shoot gmbr payung lagi la.

aku nak niaga kerbau pasni. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@syafiQakarim
pm aku beb. ko mcm gurau aja

Amy Syaquena berkata... [Layan!]

cantik siut , buat header ke boleh tempah hehe...

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Amy Syaquena
kisahnya ada di sini http://sasahensem.blogspot.com/p/mari-aku-buatkan-header.html. hehe

a t i E n a b E r n ! berkata... [Layan!]

hahahahaha . x marah laa sasa .. boleh jeee .. ehhehehheh .. cantik2...hehehehhe .................................

biera berkata... [Layan!]

ala..jeles lah pulak..boleh buatkan utk saya jugak tak?

ctpayong berkata... [Layan!]

assalamualaikum

tersetuju plak ngan white ros. nnt kak ct hntar gambar payong. yg lain itu stay cam lama. cool nnt kak ct online durian kat nko..bau dia aje heee

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@a t i E n a b E r n !
ok, ekceli takut dapat sebijik karate

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biera
hehe.. salam perkenalan biera :)

Richard C. M berkata... [Layan!]

hebat sdh ko ni bos..!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ctpayong
kak pm gmbr payung tu. gmbr durian pun pm sekali. hehe

biera berkata... [Layan!]

as salam perkenalan juga :D

_PenGEmiS JiWA_ berkata... [Layan!]

cantik....

Faaein Himura berkata... [Layan!]

wah... cantik... nak minta tolong buatkn juga lah... hahaha..

ibuintan berkata... [Layan!]

sasa...

cantek tu... buatlah tuk ibu skali

diana berkata... [Layan!]

ada kemajuan sudah..
akak pun tengah dok belajar buat header2 gini..:)

EdY Zaidi berkata... [Layan!]

cantik..cantik..untuk aku?hehe

Fello Ariza berkata... [Layan!]

bleh buat bisnes header nih ;p

Eza Ridzwan berkata... [Layan!]

ehem!!!
akak nak satu header, bleh?...
ihik!ihik!ihik!!!

kella berkata... [Layan!]

waaaa... cantik!
nak minta tolong jugak buleh.. kena bayar berapa nih...
header ku dari dulu sehingga sekarang tidak pernah bertukar tukar.. ;p hehe..

salam singgah kenal kenal.. :)

syafiQakarim berkata... [Layan!]

hahah aku serious ok.
pm macam mana.? ;p
peh beb.template aku mcm tak
bole je buat header.kan.

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biera
tengs biera. kisahnya ada di sini.
http://sasahensem.blogspot.com/p/mari-aku-buatkan-header.html

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Faaein Himura
mesej kat facebook Sasa Al-Sharif. ciri-ciri header faaien.

p/s: aku buat free header utk top10 commentator. dulu penah tersenarai :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ibuintan
ok ibu intan. boleh ulaskan ciri header yg ibu nak. mesej facebook lagi ok, nanti senang respon blk

facebook Sasa Al-Sharif

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
wah, kak diana pun dah mula tekun berlatih. ekceli gmbr header kak tu dah hilang kualiti. ada cara utk kekalkan kualiti gmbr tu. caranya uplod di tempat lain dulu. copy url, pastu letak gmbr header melalui url

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@EdY Zaidi
segan pulak. bro pun hebat jugak bab ni kan. nampak header the beauty in ugly pun unik ja dgn ciri tersendiri

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fello Ariza
dah buat pun bro :)

apezs shah berkata... [Layan!]

wah cantiknya... suka2..
sasa punya pon ada unsur tu juga skit dok gituu haha..;)

*itu kisah benar..

chinta i-sha berkata... [Layan!]

wah...nice la, like it.

nurulbaizurazuber berkata... [Layan!]

memang da bommm... lets be fren.. tq..

ejai_ej berkata... [Layan!]

hahahha.. aku punyer ko tanak wat bro? aku blanje ko rokok sekotak leh? hehehe.. lalalllala....

SyedGraphiX berkata... [Layan!]

wahhh..lawa bro ;)

Free Your Mind berkata... [Layan!]

suke header Antien coz cantik :)

skandaLdariLangit berkata... [Layan!]

kenal kite? ;)

















oh. jeles ni.

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@nurulbaizurazuber
salam perkenalan. tq sebab sudi :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ejai_ej
aku tau ko boleh buat bro. aku tau ko kreatif tapi nak sembunyi2. hehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@skandaLdariLangit
kamu macy ka? jgn la menyamar lagi. hehe

d_LA berkata... [Layan!]

mencabar betul ni tgk kecomelan itu...nak buat header baru gak..hehe

Edy Fee berkata... [Layan!]

byk wah header tuk orang...cantik2 sume! hhehe

beaty berkata... [Layan!]

cantik!!! sa suka...

3r1k4 ::1ry4n1 berkata... [Layan!]

kalu tmpah dah kena bayr brapa ?