online counter

28 Januari 2011

40 Pantulan Imej dan Bayangan

Lepak sendirian di tepi pantai agak menenangkan. Sambil memerhati gelagat manusia membuat kau berfikir dan juga adakala memberi kesedaran bagi mereka yang berfikir. Aku suka begitu. Sesekali aku akan rakamkan gelagat menerusi lensa kamera.
Baiklah, aku terpandang sesuatu yang membuat aku kebingungan seketika. Aku lupa sesuatu. Ia istilah shadow dan image serta bayang-bayang. Adakah wajah dalam cermin tu kita sebut bayang-bayang juga?

Masa tu aku tak tunggu hingga senja, aku balik awal sebab komposisi agak tak menarik. Malah tanpa rakan sebagai subjek untuk hasilkan POI.

40 Komen:

CahayaCintaIlahi berkata... [Layan!]

saya suka entri ni.. awak pandai amek gambar ekh ?

kira kekuri berkata... [Layan!]

waahhh nice.. :DD tanjung lipat??

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@CahayaCintaIlahi
tengs. aku tak pandai. yang ni hentam kromo ja :)

d_LA berkata... [Layan!]

perghhhh..lawa la...soklan tu x pndai nak jwb..pantulan imej kite kot..haha..hentam je!

LeeAneem berkata... [Layan!]

nice pic.....teman minat jugak snap2 pic nih....

white rose berkata... [Layan!]

KOMEN SERIUS...
mcm ade something yg kurag dlm gambar kau nih...
mcm ade sesuatu lah...
sesuatu yg aku tak tau nak cakap...
sesuatu yg aku rasa lain dari lain...

ah, PELIK aku...

KOMEN BIASA...
waahh...hensem laa mamat yg rambutnye kena tiup diangin tuh...
pastu awek2 tu jalan2 tepi pantai...

ah, GELI aku...

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@kira kekuri
mata tajam tu. betul la tanjung lipat :)

diana berkata... [Layan!]

tanjung lipat tu kat mana??
cantik la gambar ni..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@d_LA
mesti ada satu istilah bahasa malaysia kan. tapi tak ingat. agaknya kita panggil bayangan kan?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@LeeAneem
aku masih igt lagi dgn teman :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@white rose
apakah yang kurangnya? haha..

aku tak kenal mamat tu. aku saja curi ambik gmbr dia orang. jd tak dpt sampaikan salam :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
tempat ni kat sabah. tengs kak

aisya berkata... [Layan!]

fuiyoo, selulit eh bkn seluet ( tak thu eja) susah kot nk buat. lg2 ngan SLR. agagaga

Nurr Kasih berkata... [Layan!]

sesekali dpt duduk di tepi pantai melihat gelagat manusia, mmg mengasyikkan..nice bukan senang nak dpt shadow tu..ada ROL juga.

apa benda kat pantai sebelah org berjalan tu?

dayya dayyanna berkata... [Layan!]

uisyh. ada awan, ada mentari dan cahaya. cantik. nak simpan!

Catherine- berkata... [Layan!]

musyuk~ chermin itu refleks

kenapa sendirian?? cik doktor mana?

xpa... mari aku temani.. ;p~

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@aisya
silhouette la sya. aku pun tak pasti samada betul ejaan tu. org yg pakai SLR lg teliti sbb pakai film

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nurr Kasih
bila matahari dah turun, shadow pun makin memanjang :). aku terus shoot scence diorang sbg nmpk water reflecttion dan shadow tu. tp dari tmpt dudukku posisi ni mcm kurang menarik.

ROL tu agaknya lens flare. lens ni anti flare, tiada flare bulat2 tu benda lurus tu pulak yg jadi

syafiQakarim berkata... [Layan!]

da lama tak pegi pantai.
teringin juga nak tangkap
gmbar mcm ni.

Robot | Sakti berkata... [Layan!]

bayang-bayang...

gua suka bayang-bayang kat air tu.
nice.

hehehe

chok berkata... [Layan!]

cantikkk....

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@dayya dayyanna
tengs. simpan ja kalau sudi :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-
cat cuba tgk reflek ko dalam cermin tu. ada mekap ka? haha. ganjil ok.

cik doktor bizi masa ni. jadual 12 jam. haha..

kau dtg la kita shooting

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@syafiQakarim
nanti ko dah keja lama, dah ada rezki pasti tercapai jgk semua yg ko hajat tu. Insyallah.

ada la sebijik dua yg aku tau hajat ko tu. nak buat photoshoot dgn lesbo2 ko ka?

biskut berkata... [Layan!]

kalau yang di cermin tuh mungkin saja pantulan dari imej kita..aku kurang tahu,saja mau tembak.haha.

but thiz picca is nice n beautiful..sangat menghadirkan memori.

Cayril Ikhwan berkata... [Layan!]

best nyer gi lepak tepi pantai

maCy berkata... [Layan!]

walaweh. serious cun! betul la cakap cat, satu gambar banyak dibebelkan. bgus2. salam ziarah kali pertama ;D

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biskut
kenangan apakah bro? cinta pertamakah? hehe

LadyBird berkata... [Layan!]

wajah dalam cermin disebut pantulan kan?
cantikla gambar ni :)..
pinjam kamera sat :P

LadyBird berkata... [Layan!]

gambar ni kalau wat silhoutte cantik x?

~tEddY~ berkata... [Layan!]

smart gmbr ni......nmpk indah nye alam...pndai amek gmbr =)

Shatra berkata... [Layan!]

Wow ada umhhh foto ni..1st ada penceritaan 2silhouttes yg bagus

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@LadyBird
pantulan tu sama la dengan tajuk aku. ekceli dah search kat google, wajah kita pada cermin boleh kita panggil sebagai BAYANGAN. imej pun boleh jg.

silhoutte tu apa? aku suka2 ja, tak pandai buat :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Shatra
tengkiu bos

Comelan Culan berkata... [Layan!]

I like your picture... nice (n_______________n)V

LadyBird berkata... [Layan!]

sillhoutte tu.. gambar yng kite ambik melawan cahaya..menyebabkan objek menjadi gelap.. ade byk contoh kat digital mukmin.. cube sasa tengok.. gambar ni kalau buat camtu cantik :) tu hanya pandangan lady, ape2pun en sasa tgkla :)

LadyBird berkata... [Layan!]

rasanya gambar ni dah dalam kategori human silhoutte.

(sorry, xtahu ejaan betul camne la)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Comelan Culan
tengs :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@LadyBird
oh ya ka? melalui penerangan tu lebih kurang sama dengan gambar silhouette la kan. tengs, baru tau hari ni. nanti aku try buat ok.

sambil tu minta tunjuk dgn ustaz azhar dari mukmin photography tu. hehe

Cody@Farid berkata... [Layan!]

just nice..sadap gila..ehhh sa tguk picture tu..hmmmm!!!superb well done!