online counter

30 Januari 2011

59 Cuba Reka Header Rakan Blogger

Amat sukar untuk menjadi comel. Tapi aku kena belajar jugak untuk menjadi comel. Aku tahu kau dah mula rasa seram. Baiklah, ini kisah header gadis. 

Hari tu aku sembang pasal header dengan Puteri Katek, kawan lama aku dalam dunia blog ni. Kata puteri, "comel, brutal dan seorang puteri katek". Itu ciri-ciri yang dia nak.

Pendekkan cerita, ini header yang aku reka untuk Puteri Katek seperti yang dia kata.
Ada puteri brutal tapi tak katek, malah tiada ciri comel seperti yang dia nak. Aku tak puas hati dan buat lagi.

Sekali lagi aku mencuba, dan kali ini tiada ciri brutal langsung. Background transparent. Abaikan border tu, itu dari templat blog aku. Sangat penat la, bukan penat buat tapi penat memikir. Tahap imaginasi kecomelan otak aku agak cetek. 

Tapi header lelaki tak payah la nak comel. Rekabentuk kena nampak formal dan matang kan. Macam header aku cuma kaler plain asap dan ada ertinya bentuk macam tu. Ambik kau samizul.net. Hari tu kata header kau tu copyright kan. Ini dari gambar hak milik aku sendiri, gambar kau jugak.
Ada kawan lain yang minta tolong buatkan tapi aku kena berlatih jadi comel dulu. Sangat penat untuk menjadi kreatif. Kalau dah jadi kreatif dan comel, aku nak bisnes buat header seketul seringgit pulak. Konpem seminggu jadi kaya aku.

59 Komen:

MAKCEK bukan NENEK berkata... [Layan!]

haha bila perempuan kena comel2 je kan .
hehehex

ferra ferro berkata... [Layan!]

nanti free boleh la buat untuk ferra kan3 ? nheee~

white rose berkata... [Layan!]

comel?
kau nak jadi comel?

jap...aku pejam mate sekejap...

ting...

wah...SASA...KAU COMEL laaa...
CUTE nyee...SWEET gitu...

ala,COMEL- COMEL...

miahahaha...




sasa, 5 KETUL AYAM...
hutang ek...

putERi-kAtEk berkata... [Layan!]

hahahaha....sasa!!!! kamu memang comel!!! hahaha....

btw, thanks!!!

saya suka!!!!!

hahaha

diana berkata... [Layan!]

akak nak jugak..
nak kaler putih ada warna pepel sikit2 macam blog akak..
singgit ye??
boleh je...
hehhehe....

d_LA berkata... [Layan!]

wahhhh cool laaaa..^__^

Afzainizam berkata... [Layan!]

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woooooo aku punya tangan dan idea sangat tumpul tak ade idea nak buat macam ko buat tu..... al maklum aku tak pandai pun...

but sangat kreatif ... akusuka pada header putera katak tu

aliefcmoi berkata... [Layan!]

hahahaha...sape dia puteri katek tu...??comel je nama dia..haha...creatif gak bro ni..adik aku ckp,,kalau nak imaginasi tinggi,,bykkan baca buku doraemon...

aliefcmoi berkata... [Layan!]

hahahaha...sape dia puteri katek tu...??comel je nama dia..haha...creatif gak bro ni..adik aku ckp,,kalau nak imaginasi tinggi,,bykkan baca buku doraemon...

~najwa~ berkata... [Layan!]

aha, dah bole dah kalau nak tolong buatkan header utk saya juga, heheheh

Adzriel AB berkata... [Layan!]

sama minat kita. suka juga mendesign walaupun ilmu ciput. tak puas hati gak dgn header sendiri. rasa nak buat lain kot.

http://adzriel.blogspot.com/2011/01/relayout-blog.html

putERi-kAtEk berkata... [Layan!]

selamat berusaha sasa!!!! hahaha....

NazirahEhsan berkata... [Layan!]

wow!
nak bisnes header sketul rm1?
aahhahahah....
gud2

Adzriel AB berkata... [Layan!]

jadik le sektul rm1, suka2 appreciate kawan2. seronok!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ferra ferro
masa free ja. jangan lupa ingatkan. haha.. masa free aku selalu lupa

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@white rose
otak ja yg kena ubah comel. tp luaran tak boleh comel. haha..

ada kuota la. cuma seketul utk sorang. lebih seketul harga jadi 50kali ganda

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@putERi-kAtEk
ko ni mesti kata ok suka. aku nak sebijik kritikan membina la. mcm mana aku nak maju ni. haha.. bagi idea sikit

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
utk kak diana kasi free ja sebab ranking pertama dalam blog ni. haha.. aku tiada idea la kalau berpandukan kaler ja. ada kriteria lain lagi? objek2 yg perlu ada ka

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@~najwa~
kak najwa pun dilayan, tak janji. tp susah jgk nak reka tanpa apa2 ciri yg perlu dirujuk

♦♦orked♦♦ berkata... [Layan!]

wahaha..
dah ade bisnes??
bgus2...

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Adzriel AB
betul2. itu disokong :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@♦♦orked♦♦
mana ada bisnes. baru nak plan ni. haha

syafiQakarim berkata... [Layan!]

peh..bole la buat kan aku satu
pasni ;p

IxoR@ berkata... [Layan!]

agak2 dah comel.. buat plak untuk cik pora sbb kite pun nak comel!

:P

nurzahidah berkata... [Layan!]

wow..bgusnyer die..hehe..rjin btul ek..bgus2..

blog sy pun xde header lg neyh..ngah cr ilham lg..wish me k..ngee

miSssabrina berkata... [Layan!]

puteri katak..it's cute!

Fuziani JSR berkata... [Layan!]

Header tu mmg comel dan nampak nilai2 gadis... kreatif dah tu. Bila akak baca komen2 kat atas tu... ramai yg berminat nampaknya, maka bolehlah sasa tambah satu lagi cabang kerjaya..... dah kaya nanti, jgn pula lupa singgah2 blog akak ye... hihihihi...

E.d.Y berkata... [Layan!]

yg 1st tu lawa...buatkan 1..haha

ctpayong berkata... [Layan!]

tak kisah...janji halal...kak ct doakan kau kaya..boleh belanja kak ct satay...eee

putERi-kAtEk berkata... [Layan!]

1st of all...my name is PUTERI KATEK not KATAK.... ok...

2nd... sasa nak kutukan membina? okeh...

yang header 1st dh ok, tapi tak menunjukkan keceriaan... mcm puteri yang terkena sihir, muram suram...tapi cantik!!!

yang header 2nd pun ok, tapi tone warna biasa2 aja, puteri comel with her rebit, i like!!! tapi agak simple.....

okeh!!! membina tak?? hahahaa....

biskut berkata... [Layan!]

kreatif juga kau ek bro...minda berkembang dan siap leh create header lagi untuk kekawan blogger yang lain..

kalau aku pu3 katek,aku pilih header no 1 tuh..dah kira ok lar tuh.

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@syafiQakarim
template ko mcm tiada ruang header la beb.

samizul.net berkata... [Layan!]

Perghh, akhirnya kau move-on sudah.. Muahua3! Bah bagus2.. Aku amik header special dari kau ni.. CANTEEEKK sudah tu kau buat.. Kalau ada lagi siri-nya, nanti sound2 ja a.. Boleh juga aku jadi tukang promo, muahua3! XD

u/p: Terima kasih banyak lah susah2kan kau ja... Nanti bulih bah atur kupi2.. d(^^,)

putERi-kAtEk berkata... [Layan!]

hahaha....proud with him!! hehehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@IxoR@
ok ja. tp header blog cik pora mmg nmpk ok ja tu. hehe

Robot | Sakti berkata... [Layan!]

hehehhe

rajin tul lu der.
bagus-bagus.

keep it up.
hehehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fuziani JSR
baru nak berlatih jadi kreatif ni kak. saja buka minda, bila diam2 mcm mana boleh berkreativiti kan.

belum pasni nak buat kerjaya sampingan tp kena yakin kan :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@E.d.Y
xaku tau ko lagi terer bro. saja nak usik aku. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ctpayong
gurau ja la. mana boleh kaya dgn tu. layan ja

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@putERi-kAtEk
macam tu la yg aku nak. bila mcm tu aku dah tau jalan di mana sebab ko tolong suluhkan.

yg header 1st dan simple tu tak hairan la. jiwa lelaki. hehe..

sbb tu aku kata kena jadi comel :)

tone warna biasa tu mkna dia nak lebih byk warna ka?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biskut
bro masa aku buat tu aku ikut sukati jiwa aku ja. bila dah siap, aku tenung2 kemudian terfikir, puteri katek bukan lelaki. mana mungkin header mcm tu sesuai dgn dia.

pastu cuba buat lg header kedua yg simple tu. skg tmbh satu idea lg, pmpuan suka ia lebih colorful bkn mcm kita nak simple aja. aku cuba lg :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@samizul.net
ok ja, tp templat baru ko mcm x sesuai dah. apa pun ko cuba ja. klu x ok nanti aku try buat yg match.

siri apakah?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Robot | Sakti
ko pun rajin jgk bro. boleh buat kartun yg cun tu. aku mana pandai buat yg mcm ko buat.

aku tau kalau ko buat pasti lagi cun.

putERi-kAtEk berkata... [Layan!]

sasa....opkosh la....tgk aje blog awin, kira berapa warna yang ada?? hahahahaha..... u noe me rite!!!

Suriati Suhaimi berkata... [Layan!]

aq nk jgk header yg comel cm g 2!!!

Hanis Azla berkata... [Layan!]

dah comellah tu.. he..he..

a t i E n a b E r n ! berkata... [Layan!]

sasa al sharif :sasa !! atien nk jugak header cm tuh .. foc kn ?ha3.. nakkkkk !! cumel sgt ! .. =)

najwa aminah abas berkata... [Layan!]

kalau aku nak minta tolong buat header.l. tapi xyah comel ko nak buat x???

Cayril Ikhwan berkata... [Layan!]

aku pun nak bro buat kan header jugak

LeeAneem berkata... [Layan!]

salam bro sasa....teman pun berminat jugak nih...tlg buat seketul leh....simple but nice look....ade ciri islamic skit...bagi org yg jenguk blog ROZANEEM rase cam tenang dan feeling2 jer...ok

atoyis berkata... [Layan!]

shomelnyer..suka benda cm ni tapi apakan daya..nk buat header sendiri pon takde masa..tolong buatkan utk saya boleh???

Imran nyambek berkata... [Layan!]

alamak der cun lah semua.untuk gua takde ke? haha

::zulleyka samad:: berkata... [Layan!]

nak sruh jugak la bro......boleyy???
xcomel pom xpe....camane?

laziras berkata... [Layan!]

Cun la geng, yang pertama tu paling mantap. Wah ramai org minta ko buat header ni. ble buat bisnes ni hehe

nuur an nor berkata... [Layan!]

free ker?baekknya awak tlg buatkan

Nafisa81 berkata... [Layan!]

ni dah boleh buat bisness ni...buat byk2..pastu suruh orang pilih & edit sikit2 utk masukkan gambar & nama blogger..watermark utk gambar2 org jual RM7-10...header dalam RM 15-20 okayla..

kira kekuri berkata... [Layan!]

yang first tuh semart ! aku pown selalu gak wat header tuk kawan2..
tapi x la cantik macam nieh..hihi

www.samizul.net berkata... [Layan!]

@Sasa Al-Sharif Iya, boleh gabung dua banner pla di header tu.. Sudah cuba yang baru tu. Cantekkk! Tapi ada terpotong sikitlah bawah sebab tertapuk oleh bar menu2 tu, hua3.

Maksud aku siri tu, siri banner yang kau buat bah. Manatau ada idea / rekabentuk yang baharu lagi kah, ehe.

u/p: Kalau kau jual RM1/Banner, kompom kau paling laku. Muahua3! ;D

el-janna berkata... [Layan!]

waaaaaa canteknye ,reka header untuk saye jgk leh,,tp tanak yg comel..huhu
bpe harge tu