online counter

17 Disember 2010

41 Rindu Zaman Kanak-kanak

Dem! Semalam aku jumpa masa silam aku. Aku jadi tak senang bila terkenang semula. Kau tau lah apa yang aku buat bila dah mula perasaan macam tu. Aku sensitif! Berkali-kali aku kata dengan kau semua yang aku suka termenung. Ya itulah yang aku lakukan semalaman sehingga serta-merta aku tutup laptop untuk baring merenung tembok dinding bilikku.
Aku tidak sempat merakamkan kenangan kita dulu. Namun melihat kau semula membuat aku mengingati kenangan yang hampir aku lupakan.

Kepada Nina, telah jauh kita melangkah menerusi takdir yang telah ditentukan Ilahi. Sayangnya masa tidak dapat kita undur semula. Namun, aku harap kau berjaya dalam hidup dan sentiasa gembira. Rindu sangat dengan kampung, main tepi pantai, rindu arwah datuk dan rindu zaman kecik kita.
Untuk kau kenang balik aku suatu ketika dulu. Kau abaikan spek besar tersebut. Itu adalah teknik menyamar di alam siber. Aku pelik la, apa pasal spek menyamar tu membuatkan aku kelihatan macho?

41 Komen:

kata kila berkata... [Layan!]

rindu jugak
:(

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@kata kila
dem! jom merindu2 di siang hari.. dem dem!

Halia Kentang @ Annpaan berkata... [Layan!]

rindu nk g mancing2x ikan ngn abg+ adk laki...huhuhu

beaty berkata... [Layan!]

mana gamabr ko sasa..ni curi gambar orang lain2 sapa punya anak jadi mangsa

Robot | Sakti berkata... [Layan!]

si kacak.

ngeh ngeh ngeh

Suriati Suhaimi berkata... [Layan!]

wah..macho r...hahaha...
btw miz zmn knk2 dlu jgk..=(

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Halia Kentang @ Annpaan
hah, aku teringin masa jadi hero keliling kampung dulu. bukan padahal bukan hero pun. main pancing ikan, pukat ikan, tangkap ikan, main pasir, berenang di laut.

orang tua tepi laut terjerit2 kerisauan melarang kami bermandi-manda

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@beaty
tiada bha gmbr zaman kanak2 sepermainan mcm gmbr tu. pinjam ja la watak2 diorang konon. hehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Robot | Sakti
gurau ja la bro. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Suriati Suhaimi
aku gurau ja la. mana ada budak kecik macho

afzan berkata... [Layan!]

spek besar memang trend satu masa dulu. hahaha

~aku_najwa~ berkata... [Layan!]

macho abis bdk tu, ahaha

Catherine- berkata... [Layan!]

budak tu adalah sasa????!

;)

okeh..

yangyuyu berkata... [Layan!]

hahaha...

diana berkata... [Layan!]

zaman kanak2 akak tak seindah korang..
akak lebih suka yang sekarang dari kembali ke zaman silam.
kecik2 dulu tak de mak..
sekarang dah ada mak..
bestt!!

biskut berkata... [Layan!]

hahaha...sangat suci.hurmm,masih ada lagi picca masa kecik ek..

sape nina?dr jiwa?

zaL_cdpx berkata... [Layan!]

weee...encem siottt !!! hahaa

ejai_ej berkata... [Layan!]

hurk.. betol ke tu gambo ko bro? sangat ensem, sampai aku pon mengeletar tahan ketawa. hahahha

syafiQakarim berkata... [Layan!]

=( weh..rindu gila kot zaman
kanak2.best.belajar.balik.makan.
baju mesin.masak mak.beze dgn skng...
huhu.kalao boleh patah semula...
erk..jap..gamabr tu kachak.haha

haidi takeAfoto berkata... [Layan!]

hahah nerd gile gmbr kecik2 tu..hehehe suke gak amik gmbr2 budak2 kecik ni..nice momen bro...bile kite nak berouting sekali ni...

Cayril Ikhwan berkata... [Layan!]

kenangan yang tersemat di hati

white rose berkata... [Layan!]

teragak kesangsian apabila cermin mata tu dijadikan props bagi menjadikan kau macho...

tapi, aku tak kesah...
kau tetap comot walau diusia mana...

miahahahaha...

Ardzham berkata... [Layan!]

Zaman kanak-kanak memang menyeronokkan, tiada fikir yang lain selain bermain dan bersuka ria.

E.d.Y berkata... [Layan!]

touching...:(

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biskut
nina tu kazen. dah lama tak jumpa sejak aku berkelana. hehe

pic 1st tu budak2 sekolah la bro

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ejai_ej
betul la pic aku masa kecik. spek besar tu letak pakai photoscape la bro. teknik menyamar la katakan. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@haidi takeAfoto
aku jarang nak outing2 ni bro. ada kazen tu selalu pi outing dan ajak tp aku selalu malas la bro.

di mana perjalanan aku, di situ la aku tembak gmbr. mungkin gmbr perjalanan tu boleh kata jurnal hidup aku la kan :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@white rose
oh terima kasih kepada photoscape kerana menyediakan spek palsu tersebut. walaupun pic sebelum tu mmg dah hensem ditambah dgn spek maka makin hensem dan macho la pic tersebut.

perasan lagi. hehe.. gurau ja la cik ros

Hanis Azla berkata... [Layan!]

pinjam spek tu boleh?? he..he..

amoi berkata... [Layan!]

nduk bha.. bespek si sasa XD

ibuintan berkata... [Layan!]

rindu kat zamannya ke atau kat yang cinta monyetnya..

lawa spek tu

tsaicoutic tranmorphersys berkata... [Layan!]

wuhuuuuu...spek tuh rare skrng...kegilaan mude mudi tuh...

New Hope berkata... [Layan!]

nerd seh :)

POLITIK PLURALISME

mimizuzuhaha berkata... [Layan!]

spek besar best, leh nampak lebih lagi hahaha

Fuziani JSR berkata... [Layan!]

Nampak comel.... tapi spek mcm ni suda jadi tend balik bah sekarang...

Sasa... sheralah n3 akak tu tapi setakat itu kemampuan akak menulis kerana ilmu masih terlalu cetek... Maaf baru sempat mengomen sb akak x bw laptop akak... ni balik rumah kejap sb ada hal... menyempat juga online...

kekelip berkata... [Layan!]

pergghhh..puppy luv ye?..
comeyy~

Nasz berkata... [Layan!]

Is that you? Omg! Haha sooooooo comel! And so nerdy! Lol.

Btw, those memories are the sweet memories. Keep it. It makes you smile everytime you try to remember bout them. And maybe you're not gonna believe that it was you long time ago.

*apehal cakap mat saleh plak ni?*

tim berkata... [Layan!]

hensem ko geng..
ternyata tidak berubah

IxoR@ berkata... [Layan!]

andai bisa ku undur waktu...

sedey!

:(

A.N.I.T.H berkata... [Layan!]

rinduu jugak:(..anyway,dah follow ur blog.;)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@A.N.I.T.H
next time aku dtg follow kamu jgk ok. skg tgh sakit. so sory x larat menghadap lama2