online counter

01 Disember 2010

39 Lomografi Lagi

Kau pernah lihat gadget seperti ini? Fancy dan Klasikal.. Itu adalah kamera lomo.

Dan Hasilnya...
Gambar yang sangat cool sesuai dengan aku yang minat indie ni. Ekceli aku makin teruja sebab dah ronda kedai kamera dan ada pulak adapter khas untuk DSLR, yang mana boleh menghasilkan gambar sebegini. Tapi tunggu aku jadi jutawan, poket dah licin ni. Oh duit! Itu dan ini semua mau pakai duit. Cis!

p/s: ekceli isu utama entri ini adalah mengenai duit dan keghairahan. Ok, aku bukan mata duitan tapi dalam hidup ni kau terpaksa membuat pilihan dan kau punyai kos lepas. Aku sebagai abang kebun yang cool akan relaks memotong rumput dan kau tenang saja, rumput itu sentiasa kupotong dengan mulus berkat ketenangan jiwaku. Ehem, mau tidur kejap 5 minit. Nanti aku bangun terjah blog kau semua ok. Boleh gitu?

39 Komen:

beaty berkata... [Layan!]

sasa kalo ada duit..saya mau jua owh...lomo ni cute kan...kalo polariad camera pun ok..duit mana duit...cepatlah datang

♦♦orked♦♦ berkata... [Layan!]

Lomografi???? xpnah dgr...

pnah dgr pasal kamera lomo jek..

diana berkata... [Layan!]

mahal sangat ke??
kamu kata pakai photoscape pun boleh..
kan??

Lina berkata... [Layan!]

lubitel! lubitel! ada duit aku mo..dapat pop pun kira ok..ko bkin aku jiwa kacau la sasa!!

My New Life Begin.. Be a good Wife, daugther , Eldest sister and Future Moms.. berkata... [Layan!]

ko mmg la dik
cool punya org
hahahaha

white rose berkata... [Layan!]

smlm dah terjah pokcik goggle mengenai abang lomo tu...

sangat fansi laaa makcik2 kamera lomo nih...

serius, sy xpernah jumpa...

cik selamah kundang berkata... [Layan!]

boleh je.tp aku still tercari2 teknik edit lomo kalo guna dslr ni.stakat aku tau photoscape.lain2 share ar

biskut berkata... [Layan!]

ada kha Lomo yang ada sekarang nih ade fungsi untuk terus upload dlm pc atau laptop?Rasanya aku jugak mau dapatkan yg ini selain dari DSLR.

Bonus tahun nih leh saving utk dapatkan LOMO..tuh pon kalau menatang nih masih terjual di kedai2.

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@beaty
hehe.. sy x mau beli kameranya. mau adapter untuk dslr tu ja sebab mau berjimat. kamera tu menarik buat koleksi :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@♦♦orked♦♦
lomografi tu istilah utk hasil karya kamera lomo ni la :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
benda adapter yang aku dah idamkan tu tak lah mahal mana. tapi tetap kena keluar duit jugak la.

habis tu kena buat pilihan utk guna photoscape ja. dan kos lepasnya adalah adapter tu tak payah beli

snap 100 gmbr dan edit 100 gmbr. alamak pengsan ;P

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Lina
aku pun curios ni nmpk rekabentuk lubitel tu. nmpk antik tapi tpaksa diam2 ja tgk gigit jari.

tp pop aku x minat efeknya

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@My New Life Begin.. Be a good Wife, daugther , Eldest sister and Future Moms..
cool ja. haha.. tengs kak shizan

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@white rose
boleh beli lens adapter ja yg boleh attach dekat lens dslr. gabungan efek lomo dan dslr sgt cun

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@cik selamah kundang
aku pun tau yg tu ja. photoshop pun boleh tapi photoscape lebih instant khas utk lomo.. apa yg ku tgk lomo ni lebih kpd color dan contrast effect dan tak lupa vignette

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biskut
ya bro. memang ada digital lomo. misalnya yg dalam gmbr tu yg ada lcd skrin. pakai kad memori :)

beli adapter lomo untuk dslr pun ada jgk, cuma kelebihan lomo, ianya compact. mudah diangkut sana sini

awin nurin berkata... [Layan!]

mcm camera nak ukur aras ketinggian tanah..hahahaha....mcm bentuk traffic light pun ada..... hahaha.....

~aku_najwa~ berkata... [Layan!]

gmbr lomo cantik , minat gak . takat minat je lah, beli, tarak uang..haha

syafiQakarim berkata... [Layan!]

sasaaaaaaaaa..
lawa la..mawu satuuuuu..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@awin nurin
bluwekk!! awin!! ekceli awin mau satu kan? ehehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@~aku_najwa~
sama jugak. anggap sbg kos lepas ja. hehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@syafiQakarim
beb, ko tak payah la. main photoscape ja, boleh buat efek ni

dya adriza berkata... [Layan!]

hehe.. zaman dslr.. mmg skrg kena ada duit, x de duit mmg x jln la. tp bila ada duit, kita utamakan kemahuan dari keperluan. sebab tu apa yg kita perlu x pernah cukup..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@dya adriza
tapi kisah ni zaman lomo kamera yg otai. hehe.. betul jgk idea kamu tu. bila byk duit manusia dah tak utamakan keperluan berbanding kehendak yang akan selalu dituruti

Cayril Ikhwan berkata... [Layan!]

bro adapter khas untuk lomo tu cam na uperdia

awin nurin berkata... [Layan!]

awin nak 3...hahahaha

new hope berkata... [Layan!]

minat fotografi juga

Catherine- berkata... [Layan!]

ko da baca entry http://catherinepipigebu.blogspot.com/2010/11/untuk-perempuan-lelaki-tak-boleh-baca.html

kan kann...

padan muka!!

:p

degil!

Lina berkata... [Layan!]

Lubitel punya efek ampir sma jg sm diana n holga..cuma filem la susa cari..diana mini punya filem senang skit..holga aritu pun mo abis jg satu sandakan aku round mo cari filem..nasib ada satu kedai apek2 yg mmg tukang gambar otai zaman datuk nenek aku masi beoperasi..aku tnya dia filem B&W klu ada..hehe..aritu dia jual 9.00 sja..skg ini dia suda tau ada urg cari dia suda jual smpai 15.00..mimang utak bisnes tul apek itu..hahaha..
Lubitel, klu d mook pavilion seribu lebih..tp klu d sg wang tempat c basir itu rm 400 lebih ja..minta2 jgn la c basir tau arga lubitel tuh tempat lain mahal..sbb aku kira2 mo pigi tmptnya nnt..hehe..

mya myshikin berkata... [Layan!]

eh2,semua org dok ckp2 pasal lomo. terminat dan tertidak pnya wang. haha :PP

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Cayril Ikhwan
ada yg rupa mcm lens, ada jgk yg attach hujung lens mcm wide converter, ada yg pakai mount ring ala-ala mcm raynox

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@awin nurin
ambik la 3. hehe.. sebijik pun aku rasa nak nangis. ekceli tak mahal mana. tapi tetap pakai duit

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-
peduli x mau baca kes seram ganas.. bluwekk

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Lina
beli yg digital bha. yang harinezumi tu.

siapa si basir tu? hihi.. perebutan di situ nmpknya.. tapi kalau ko suda beli lubitel best juga bikin posing model photoshoot sambil pegang lubitel.. memang cun la, tema ciri-ciri retro gitu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@mya myshikin
hehe. sedihnya, kita senasib

Lina berkata... [Layan!]

aku pun nda tau sepa c basir..aku panggil dia c basir sbb nama kedainya itu basir..tp dia mmg lambar btul pigi keja..wuahahaha..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Lina
hahaha.. selamba ja sebut basir walaupun ku ndak tau. memang ibu rock slumber. kui kui kui..

Eason berkata... [Layan!]

NICe photo !!! anyway those camera are stunning ~

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Eason
thanks.. just want to let anyone know about those classic camera. it still have have a unique effect even it was an old skool