online counter

07 November 2010

63 Perbezaan Sifat Manusia

Sejak bercuti ni terasa lembik aja untuk buat apa pun. Asyik makan tidur siang malam. Bersukan pun tak. Dah tu kau tau la aku hidup sorang di rumah ni. Ke bilik sorang, ke dapur sorang, lepak ruang tamu sorang.. Cis, sunyi betul. Lagi pulak, aku kehilangan mood menulis. Tajuk skema gila, rasa macam bangang pulak.

Pernah kata aku ni kadang-kadang pendiam kadang-kadang periang kan. Kau kalau nampak aku diam aja memang dah datang penyakit sawan diam aku tu. Tapi ada musim pot pet pot pet tak henti-henti.. Tak tau la kenapa. Kau tau  la manusia ada masalah kan, tak henti-henti memikirkan masalah.

Aku tak tau nak letak gambar apa. Maka dengan ini memperkenalkan Geng Cikeding ni.

Yang dari kiri tu Sameon, kadang-kadang panas baran sikit. Mood tak best konpem mulut volium besar. Yang tengah intai-intai tu Abang Kudin, memang suka jaga tepi kain orang. Dah tu mesti nak tegur. Apa punya manusia bizi bodi betul. Yang duduk perhati abang hensem tu adalah Encik Samdol, perangai macam bongok. Aku tak tau la dia makan apa sampai jadi bongok macam tu. Abang Ujang yang paling kanan ni, dia ni ok sikit. Lurus orangnya, baik hati, penyayang, sopan-santun. Serius tak tipu, percaya lah...

p/s: Haish!.. Penat aku suruh diorang posing macam ni.. Apa kau tak percaya? Ok la, aku mengaku, aku tipu.. emm. emm.. Aku nak pegi pasar beli ikan dulu.. Sesiapa cari aku kata aku tak ada, terutama Encik Otot Besar.. Shhh..



63 Komen:

WEI LYN berkata... [Layan!]

cantik..:)
buat utk saya bleh?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@WEI LYN,
haha, kena ambik gambar dulu

little cart00n berkata... [Layan!]

hehehe..
lawak la gmbar tu..
but nice!
:)

cintatehO berkata... [Layan!]

wahhh rjn nk g pasar beli ikan, bkn makan kt kedai je ke...ngee3x

cintatehO berkata... [Layan!]

eh lupe nk ckp kim salam kt abg ujang yg lurus dan sopan terlantun2 2 sbb tgk yg len bengkok je...erkkk

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@little cart00n,
shhh.. jgn kata lawak nanti sameon marah pulak.. kena kata sameon hensem

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@cintatehO,
serius aku rajin masak tau. masak simple..

ok nanti aku pesan kat dia. tak kirim slm dgn sameon sekali kah?

jann sinuja berkata... [Layan!]

oder ikan seko!!

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

encik otot besar? haha

F.a.S.h.E.e.H.a berkata... [Layan!]

Hahaha. cantik je gamba tuhh ;)
Org yg sama. nama lain2. Kembar 4 barangkali

nurin adilla berkata... [Layan!]

hahaha.....muka depa mcm sama....

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@jann sinuja,
ikan bilis mari.. dtg ambik

Nasz berkata... [Layan!]

Yang pasti mereka semua itu adalah kamu. Haha kelakarlah. :p

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Dayana Nasir,
jgn salah paham pulak. otot lengan yg besar la maksud aku..

cis! tiba2 aku terfikir benda lain

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@F.a.S.h.E.e.H.a,
nasib baik dah sedar diorang kembar empat. ps: nak gitau ko sorang ni, kat pic tu sorang aja, kamu sedang berhalusinasi. serius aku tipu byk (agaknya org lain tk perasan komen ni. jgn cakap ya, secret tau)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@nurin adilla,
diorang memang ada mirip sikit la awin..

baju pun ada mirip jugak tu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nasz,
opss.. shhh!!.. jgn gitau orang, secret tau :)

diana berkata... [Layan!]

macam mana nak buat gambo gini ha??
ajarkan la...

eh!!ayat kat perenggan pertama tu...
bila ada rasa gitu..dah wajib berdua tu..
hahahahahah

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana,
benda ni edit guna photoshop, rumit sikit nak dihurai dlm entri. kena tunjuk secara praktis la agaknya.

alahai satu keja sebelah utara, satu lagi keja kat hujung selatan. mcm mana ni? duit nk belanja tak cukup la

misSbLurRy berkata... [Layan!]

eheheh rajin mengedit eh

Syam berkata... [Layan!]

Hehehehehe
Best2 gambar ni :)

F.a.S.h.E.e.H.a berkata... [Layan!]

hahahaha. sasa jgn nak tipu lagi lahh. aku memang tau mereka kembar 4 ni sorg je kan. hahaha. yg penting lawa edit lawa pemandangan lawa emotion. ha aku dh puji ni.. tgkap gmbar aku now

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@misSbLurRy,
hah, mana edit? serius la dorang ni geng Cikeding.

(shh.. jgn bagitau org lain. secret la)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Syam,
ha, layan la geng cikeding bongok ni

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@F.a.S.h.E.e.H.a,
ko dtg sini nak tangkap gmbr posing ko pulak

Nurr Kasih berkata... [Layan!]

hehe best pula tgk..Sasa kena buat tutorial ni :).

apa link photography contest tema light anjuran shasinki shop tu?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nurr Kasih,
banyak benda lagi belum tertunai. hehe.. penyakit M untuk menyediakan bahan2 tu semua.

baca terma contest di sini

nur berkata... [Layan!]

nak kirem ikan siakap satu ekor..

encik otot besar.. ingatkan sapa la.. h3 da edit.. takut mengelirukan.. hehe
ALL IN ONE

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza berkata... [Layan!]

waa ! cntek pin tu..
pandai edit..
buat kan tok sy !
hee~

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@nur,
dah lambat la oder ikan, aku bagi ikan bilis sekor nak?

ok, nanti aku tgk lg :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza,
hah? pintu cantik? hehe... pintu ada angpau.. siapa yang datang boleh cabut sekeping (kalau tak tau malu).

boleh jgk, tp kena pakai gmbr yg jelas :)

Fello Ariza berkata... [Layan!]

laaa...

org yang sme upenye...

heh~

-.-"

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fello Ariza,
eh tak la.. siapa kata? diorang tipu tu

elyana yazmin berkata... [Layan!]

aku berie la teliti... 4 manusia tu makhluk sama atau lain-lain2 orang..cis..
rase cam kompem orang sme..
tapi bile bace entry ko..aku mcm..eh orang lain2 kot..pastu bile habis bace...ehhh betul la orang same..

tahniah aku terpedaya ;p

p/s: takcik! aku nak cuti jugak! tapi esok dah start examm..wuuuu -__-"

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@elyana yazmin,
haha.. esok orang dah start keja la. alahai hari isnin yang melemaskan.

semoga lulus cemerlang. Amin

iQaChumel berkata... [Layan!]

banyak kembar..?
hahah ..
nak gak

░♥si lampu neon♥░ berkata... [Layan!]

TIPUUU TU SUME GAMBAR KO KAN

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@iQaChumel,
kembar empat tu. hah ko nak apa beb? nak jadi kembar jgk?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@░♥si lampu neon♥░ ,
shhh.. secret la weh

iQaChumel berkata... [Layan!]

aha..teringin la nak ada kembar.
boleh jadi lesbo aku ramai2..
hahaha..

sue@p.l.e.i.a.d.e.s berkata... [Layan!]

encik samdol pling comei..haha

Emilia Emira berkata... [Layan!]

gambar tuh sgt cool...

btw hidup xkn ceria kalau esek duk pikir sma hencik problem..~

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@iQaChumel,
kembar sendiri tak best jadi lesbo la. mirip aja, langsung tak nafsu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@sue@p.l.e.i.a.d.e.s,
memang samdol Encik Samdol tersebut. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Emilia Emira,
adakala kena ceria jgk, tp kadang2 asyik terfikir masalah. alahai encik problem

afzan berkata... [Layan!]

sasa: awat tak guna multiple exposure je? takyah penat2 edit dalam photoshop :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@afzan,
nak tunjuk ekspresi 4 orang tu bro.. aku tk pandai la, asyik jadi ghost ada la. haha

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

eh2..aku takde salah paham pape pun.hahaha aku ingat ko ttinggal huruf b and n untuk word otot tu.hahaha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Dayana Nasir,
cis, hampa. lain kali aku letak camtu.

p/s:hujung dia ada letak nama cik dye

afzan berkata... [Layan!]

oo yeke? pakai tripod, mesti takde ghost dah pasni :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@afzan,
ouh bab ghost tu, angkat kamera mcm angkat batu. otot kecik aja. haha. try next time dgn monopod mgkn, klu ada rezki

zatty.hamid berkata... [Layan!]

cantik okeh..
gambar itu sahaja :D

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@zatty.hamid,
ok la, yang lain tak cantik kan :)

zatty.hamid berkata... [Layan!]

cantik je. beautiful talent.
* cm tak kne je ayat gue *

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@zatty.hamid,
ahaha.. ayat canggih tu

zatty.hamid berkata... [Layan!]

ayat canggih ? bukan baju canggih ?
:DD

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@zatty.hamid,
apa kes baju canggih pulak? tiada kaitan ok

alieff berkata... [Layan!]

canggeh giler gambo tu..!!
naseb je takde kamera yang maju2 lagi... kalau tak, dah lame gudbye kat blog...haha~

NieZa berkata... [Layan!]

bapa kamera tu?sy mo jga la..hahaha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@alieff,
jangan. kadang-kadang bosan berkata-kata dgn encik kamera tak bagi respon langsung

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@NieZa,
apa pulak bapa kamera?

NieZa berkata... [Layan!]

bapa harganya bah...

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@NieZa
nanti info dalam entri seterusnya ya :)