online counter

26 November 2010

17 Peluang Untuk Mat Rempit

Baru saja menyentuh tentang boifren bakal raja rempit semalam. Lalu hari ini aku bangun pagi terus saja membuka laman web Berita Harian. Tak sabar nak tengok kadar saham hari ni. Manalah tau saham naik 10 juta milion, boleh jugak ku beli Meggi seribu pek. Maklumlah hanya 2 minit saja sarapan boleh siap (dah promosi ni harap Nuffnang bagi aku BE dari Meggi).

Berkenaan dengan peluang untuk mat rempit. Dalam Berita Harian tadi ada cerita pasal ni Kempen gilap bakat mat rempit.
Salah seorang Minah Rempit yang telah mengikuti ujian kelayakan sebagai pelumba litar yang ditaja
Mat rempit di luar tu boleh la pencen sebagai otai jalanan. Berdasarkan artikel Berita Harian tu, aku tak pasti bagaimana prosedur pelaksanaan benda ni. Tapi harap benda ni tak membakar semangat mat rempit untuk giat berlatih di lebuh raya tu. Sebab benda ni dianjurkan oleh PDRM, agaknya ada pulak yang sengaja nak merempit depan balai  polis supaya dipilih sebagai pelumba sepenuh masa kan.

Untuk mengelakkan perkara yang sebaliknya terjadi, aku berpendapat pihak penganjur perlu mengadakan banyak competition lepas ni. Gaji mestilah lumayan mengalahkan gaji sambilan mat rempit ketika menjadi setan jalanan. Lagi satu, keluarkan lesen khas untuk mat rempit yang dah dipilih sebagai pelumba. Malah lesen pelumba ini akan digantung jika didapati melakukan kesalahan di jalan raya. Seterusnya dipecat daripada mendapat gaji yang lumayan tadi.

p/s: gambar dan keterangan gambar tu merupakan watak rekaan. Sila jangan tertipu ok. Ekceli aku saja main kamera tepi jalan.Yang lain  tu serius tak tipu.

17 Komen:

biskut berkata... [Layan!]

berbaloi ker kalau betul gomen nak wat camtuh..dan akan ramai yang berhenti keje utk dapatkan gaji yang lumyan jadi mat rempit..cayok!

cik selamah kundang berkata... [Layan!]

mari main panning.hehehe

nurin adilla berkata... [Layan!]

haaha....mat rempit, lagi di kejar, lagi la dia lari...ada jugak mat rempit bjalan pun senget2 tapi tak serik....penah awin tgk kat tV 999, mat rempit merempit dgn keadaaan nru keluar hospital sebb eksiden... besi tercucuk lagi kat kaki tu ka...huhuhu

ctpayong berkata... [Layan!]

caya la no moto minah rempit tu..kak ct nak jugak tempah satu! sure takde saman ekor punyer.

Nurr Kasih berkata... [Layan!]

wah selalu buat panning..nice. selamba je minah ni bawa motor :)

white rose berkata... [Layan!]

idea tu dah dilaksanakan jugak ek...
lama btul PDRM ambil masa tuk beri keputusan...

ofkos laa aku stuju bab2 competitionnye...kena detail & ADIL...

tak sempat aku merasa jadi minah rempit...bapak aku tak kasik...

Cayril Ikhwan berkata... [Layan!]

wah minak merempit..huhu bro ajak dia rempit dgn aku sekali ...aku pakai wave 125 aje....heheheh,,motor gi sekolah...

Faarihin berkata... [Layan!]

lepas ni makin ramailah mat rempit yang muncul

LuLu berkata... [Layan!]

wahai rempit2 sedunia, sahutla cabaranku! hahaha :P

Shatra berkata... [Layan!]

Ha2..ndak pasal2 jd model rempit(panning)

me3rma berkata... [Layan!]

sukenyaa pic nieh..

Halia Kentang @ Annpaan berkata... [Layan!]

lawa nyer gambo tue...
ajar ckit camne nk guna camera cnggih2x ni..

Fello Ariza berkata... [Layan!]

alamak...

kalo hadiah lumayan, nk try masok..

hoho

nur berkata... [Layan!]

wah.. merempit pun dapat duit ka.. oke dah tu.. remitan halal disisi kerajaan
ALL IN ONE

E.d.Y berkata... [Layan!]

selamat mengundi untuk BLOG PILIHAN MALAYSIA 2010..;)


PESANAN PENAJA :

Undi blog "THE BEAUTY IN UGLY" untuk Blog Personal Lelaki Pilihan (nombor 9 dari atas) kat sini
-------> http://bpm-undi.blogspot.com/

(guna semua browser yg ada..hehe)

F.a.S.h.E.e.H.a berkata... [Layan!]

Aku suka belog Sasa nih!

http://fasheeha.blogspot.com/2010/11/segmen-saya-suka-blog-awak-la.html

diana berkata... [Layan!]

satu2 benda tu ada baik ada buruknye..
baiknye makin ramai yang nak jadi mat rempit
dan buruknye makin ramai yang nak jadi mat rempit..
paham dak??
tak paham???