online counter

05 November 2010

37 Memori Lalu: Kau Fikirkan, Kau Renungkan

Plan hari ni nak balik kampung tak jadi gara-gara terlalu memikir. Aku memang kaki termenung dan seorang pemikir. Sampai sesuatu perkara gagal diteruskan gara-gara memikirkan kesan dan akibat jangka panjang. Pemikiran menjangkau masa hadapan. Ala-ala Analisis SWOT tapi yang hampa.
Tadi, aku terus melawat kawan lama di IPG Keningau setelah memutuskan untuk tidak balik kampung pada hari ni. Lepak hingga lewat petang.

Geng lepak kala dulu, bakal kupanggil Cikgu Amran. Perasaanku merenung jauh mengimbas kegilaan dahulu, perangai macam setan. Serius, aku rindu saat tu. Kenangan.. kawan-kawan.. kehidupan bersama di IPTA. 

Tersengih memikir, kami dah semakin matang. Banyak perubahan, namun jauh di lubuk hati aku terasa sebak. Teringin untuk mengulangi saat-saat lalu. Gembira bersama, tiada masalah, tiada kerisauan. Kerja, masa hadapan? Kami siswa yang terlalu yakin akan masa hadapan pasti cerah.

Hari dah lewat, aku dan Amran perlu balik ke tempat masing-masing. Aku memacu keretaku diikuti oleh kereta Amran. Sesekali ku tilik cermin pandang belakang melihat keretanya mengekori hingga menyimpang mengikut haluan lain. Cis sebaknya! Aku bukan gay ok. Aku cuma seorang manusia yang sangat mementingkan persahabatan.

Terima kasih kepada Cik Awek. Sejak dulu, segalanya aku luahkan pada dia. Dalam  perjalanan aku hubungi Cik Awek, Doktor Jiwaku.

p/s: tadi cadang nak uplod gambar tompokan konkrit di bawah timbunan awan mendung. Tapi sekarang letak gambar Cikgu Amran pulak. Alahai sori la aku tak bagi licin lubang2 jerawat yang dizoom habis tu. Aku  mau bagitau, erti gambar ni. Parut di wajah tu la kenangan perjalanan hidup kau sejak kecil hingga kini. Maka jangan malu untuk mengakui kewujudan parut tu.

37 Komen:

misSbLurRy berkata... [Layan!]

kenangan lampau memang tidak boleh dilupakan....rindu saat itu juga

bro, snap la pix yg lebih kurang macam gitu, snap curi2....perg..boleh meleleh air mata, dan boleh tersenyum sendiri tue..

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

perghhhhh..gambar x zoom abis plak. npe xzoom lubang idung je?? kikiki..

cik awek ttp xdilupa tau..hehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@misSbLurRy,
tu dia pic Cikgu Amran, snap curi2 masa dia bercerita :)

rindu la kenangan bersama kawan

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Dayana Nasir,
tadi ingat nak zoom ulat menari2 kat lubang jerawat..

Cik Awek aja la tempat aku mengadu

Madam ika berkata... [Layan!]

Jadi lepas ni aku kena rasa megah dengan parut kat dahi bekas kena langgar orang race basikal dulu.

iQaChumel berkata... [Layan!]

aww...en sasa..gay anda sgt hensem.hahaha
yeah....rendu kwn2 la tibe2 =(
untung en sasa.ada doc.jiwa.hik.

Fuziani JSR berkata... [Layan!]

Bak kata salah seorang blogger yang pernah kutemui...KENANGAN BISA SAJA BUATKU MENANGIS.. Kenangan merupakan sesuatu yang sangat berharga..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Madam ika,
dengan bangga madam kata camni, "hoi kau tau aku kebal, tgk dahi aku kena langgar basikal aku tak sakit pun. hahaha".. sambil ketawa hebat

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@iQaChumel,
cik iQa, bukan gay la. ngeri aku bila bayangkn..

iqa ada ramai lesbo pun ok apa

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fuziani JSR,
teringin utk ulangi kenangan

CheQ PP JoY berkata... [Layan!]

xbleh nk jawab la soalan 2..tp y pastinye sy pon xbleh komen kt shoutbox awk..mohle gune cbox..ngeh3..

diana berkata... [Layan!]

bagus la ada kawan2 yang tinggalkan kenangan untuk dikenang..
akak pun ada kenangan yang best2 dengan kawan2..
tapi malang nye..
akak tak ingat ape kenangan2 tu..
hahahaha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@CheQ PP JoY,
ok, nanti aku buat sebijik cbox pulak

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana,
hah, tak ingat tu bukan kenangan la kak. alahai

Faarihin berkata... [Layan!]

sebuah kenangan akan tetap sentiasa dikenang selagi nadi masih berdenyut..

iQaChumel berkata... [Layan!]

sasa : hahah eleh..cool pe gay.
hebat.haha
haha...haa..tu la..tp sume hampeh :P

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

bagus. jangan cari cik awek time susah je dah la eyh ;) jage cik awek tu betul2

sue@p.l.e.i.a.d.e.s berkata... [Layan!]

trasa sebak jua. almaklum ler da final..bakal meninggalkan alam IPTA jua..huuuuuuuuuuuu~~

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Faarihin,
canggih ayat tu :)

cintatehO berkata... [Layan!]

ble blaja nk keje, ble keje rse nk blaja kn...tp xtau la sasa. huhu kegilaan, kesengalan dan kebengongan 2 yg sntisa dirindui...huhu

kulanz berkata... [Layan!]

Banyak makna kenangan tu.. setiap satu mesti ada keunikan tersendiri.. kan?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@iQaChumel,
wah tak baik kata semua lesbo ko hampeh..

ngeri aku dgn gay. lesbo ok la

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Dayana Nasir,
ehem2.. mcm pengalaman di situ

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@sue@p.l.e.i.a.d.e.s,
guna la masa yg masih ada :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@cintatehO,
betul kata cik wieyah tu.. kegilaan tu buat kita happy la. sebab tu tak boleh lupa

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

ceyt! camne boleh kantoi.haha.
yeahhh..pengalaman dolu2 ;)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@kulanz,
mgkn jugak. bukan kenangan persahabatan saja, kenangan keluarga, kenangan zaman kecil. begitu kan bos?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Dayana Nasir,
haha.. dia kata aku camtu jgk. tp tiap hari kol jgk. cuma jadual masing2 tak sama

Fello Ariza berkata... [Layan!]

sme ar bro..

kaki termenung gak..

:P

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fello Ariza,
menungkan apa tu bro?

si biskut berkata... [Layan!]

aku punya persahabatan yang cukup kuat dulu tapi sekarang semua penuh dendam.keadaan sekeliling mengubahnya.

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@si biskut,
apa yg terjadi? coba kau ceritakan kisahmu

Tommy Andre Nekkoy berkata... [Layan!]

This is a great portrait - Also, your blog has many nice pictures. I enjoy watching your work, it inspires me - I'm looking forward to my next visit

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Tommy Andre Nekkoy,
wow, thank you. i have been visit your site too. you have a wonderful picture out there. nice to see you :)

jann sinuja berkata... [Layan!]

memory wif fren is the best!! yeah!! enjoy it :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@jann sinuja,
ya cik arkitek.. sambil rempit2.. hehe

Nana Marina berkata... [Layan!]

Bleh bekenalan dgn abg amran?...hahaha