online counter

18 November 2010

30 Birak Batu: Birak is Berak

Bila aku taip tajuk macam tu tidak bererti aku sedang merapu atau mengarut. Kau baca dulu hingga habis. Masa tu baru kau tau aku sedang serius walaupun tajuk macam tak betul. Aku baru kenal seorang manusia ni, memang aku rasa beliau agak best jugak. Jiwa kegilaan mirip Mr. Ket dalam Blog Otak Kucing tu. Nakal agaknya.

Aku jumpa manusia ni kemarin di blog berdekatan. Blog ni memang best. Sempat aku membaca kronologi bagaimana keadaan birak batu itu berlaku. Terutama di musim Raya Aidiladha ini.

Lagi satu hal, blog beliau sangatlah canggih kerana mempunyai status widget yang seumpama gambar di tepi ni. Ala-ala fesbuk agaknya.  Orait, ekceli status kali ni aku tolong buatkan untuk dia. Tak pasti sangat kalau dia ada birak batu semalam. 

Follower widget pun amatlah canggih. Kalau berani kau carilah sendiri.

Aku berani mencuba dan aku temui pusat follower beliau. Lalu aku pun memfollow beliau setelah meneliti yang beliau bukanlah seorang gay. Akhirnya kami pun saling berfollow antara satu sama lain.

Oh ya lupa nak kongsi info. Apakah itu birak batu? Katanya birak is berak. Namun untuk lebih memahami konsep birak batu, jawapannya ada di blog beliau. Serbu saja birakbatu ni

Lagi satu hal ni, aku tak pasti  dia lepak oversea mana entah. Semalam komen entri aku di kala tengahari sambil beliau berkata sedang baring melayan jiwang sambil merenung langit senja. Romantik agaknya bro ni kan.

p/s: dia kata aku kena intro blog dia jugak macam aku intro seseorang semalam. sebab dia join aku ke berapa juta entah, aku lupa dah. Aku macam biasa, akan on andai kata aku tak bizi ok

30 Komen:

tim berkata... [Layan!]

si wan bah itu..!!

biskut berkata... [Layan!]

birakbatu pon mau dibuat entry ka..aduhai.hehe..seksa tuh

~NieZa~ berkata... [Layan!]

hohoho..
sngt tnggi kyakinan diri buat entri cmtu...thniah!

(wasaber jln2..hihi)

diana berkata... [Layan!]

birak tu berak??
akak baru tahu..

Cayril Ikhwan berkata... [Layan!]

kena makan buah buahan nie

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@tim
wah, diorang kenalan rupanya..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biskut
tu la pasal. tidak mau ketinggalan. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@~NieZa~
keyakinan apakah?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
betul tu kak. encik birak tu yang kata

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Cayril Ikhwan
betul tu bro, agaknya dia kurang makan buah. tu pasal terkena sembelit

misSbLurRy berkata... [Layan!]

pernah alami...
pergg....

sebab g kem hutan 2 minggu mkn nasi mentah+kekurangan air...ah mcm2...

maka den sembelit selama sbulan...perggg

~NieZa~ berkata... [Layan!]

kyakinan diri..
hihi
maksud sy..dia xda segan silu..
tp bt pa mau segan jgak kn
hohoho
smua org pn berak jgak
(^0^)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@misSbLurRy
aku penah jugak. benda ni kena layan dengan cool. mcm bro cayril ckp, kena makan buah-buahan.

aku boleh bayangkan kesengsaraan yg ko hadapi dgn mimik muka

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@~NieZa~
tu la pasal. semua orang berak jugak tapi jarang sekali birak batu

lesungpipit berkata... [Layan!]

" bila aku taip tajuk macam tu tidak beerti aku sedang merapu atai mengarut "

???

argh, x kira, nak jugak cakap ko merapu dan mengarut!!!

btw : bukan perut ko kembang ke???

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@lesungpipit
betul la apa ku kata. tak merapu, serius la.

btw: perut masi macho ok.

oh, jugak tak lupa pasal hensem

lesungpipit berkata... [Layan!]

hahaha.
x kira. nak cakap ko merapu jugak.

\perut macho??? haih, makin pelik la aku tengok ko nih.

haha. oh x lupa jugak, kecomelan aku nih luar biasa

d'Fedrin berkata... [Layan!]

hahaha..
boleh tahan..
birak pun boleh manarik minat org tuk wat entry eh.. :p

Ain Atika Zailani berkata... [Layan!]

haha..gila confiden...syabasss,,,

Mahon berkata... [Layan!]

lol.. thank you for the link ! :)

Bye**

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@lesungpipit
bluwek :P

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@d'Fedrin
bukan sebarang birak, itu adalah birak batu. ok gurau, ekceli saja perkenalkan kawan

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Ain Atika Zailani
ya, syabas jugak. dia memang confident mengisahkan tentang birak. tu yang aku tertarik bergeng dengan dia tu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Mahon
it isn't about photography this time. link that just to introduce my friend :)

Affan Ruslan berkata... [Layan!]

hahaha. tak sangka kawan aku sorang ni masuk blog ko. hahaha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Affan Ruslan
dia kata aku perlu buat entri pasal dia mcm entri sebelum ni. layan aja. haha

birakbatu berkata... [Layan!]

sungguh ku tak sangka ada entri spesel buat follower ke-338 jugak rupanya.. hahahahaaaa.. makasih ging.. terharu sangat2 ni ;D

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@birakbatu,
haha.. tu pun terharu? memang jiwa bro ni. layan saja

birakbatu berkata... [Layan!]

berair sudah mataku tadik.. mimang aku jiwa2 jua sikit, tak dapat dinafikan!.. maklumlah aku bukanlah superman, aku juga bisa nangis.. heheee :D

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@birakbatu
patut la, mata gmbr d status pun terus betukar. ayat lirik lagu jgk ko pinjam, paling menang ni. haha