online counter

12 November 2010

22 Banjir a.k.a. Flood

Banjir ni buat aku tensyen jugak. Pertama kali aku menikmati suasana banjir ni. Di rumah aku mana lah pernah ada banjir. Kau tengok la sendiri pokok-pokok pisang berenang di bawah tu.. Cis, teringin balik tapi sangkut di sini tak boleh lepas ke pekan pun.
Ini bukannya sesi fotografi ok. Masa ni aku sedang membonceng motor Ustaz Ujang. Nampak macam ala-ala reporter jugak masa ni, dengan baju korporat pulak tu. Tengah aku ambik gambar, ada budak tu siap buat cap jari pis. Tak payah uplod banyak, gambar selamba aja.

Untuk tidak membiarkan aku cakap kosong. Maka ditambah sikit info berkenaan komposisi menggambar, kau nampak cermin sisi motor tu? Komposisi gambar macam ni memang gagal (Otai kata dengan aku ketika dulu). Lain kali pastikan tiada benda-benda macam ni merosakkan mood dan komposisi gambar ok.

p/s: risau dengan banjir ni. Rasa nak balik aja..

22 Komen:

misSbLurRy berkata... [Layan!]

eheheheh...kekadang kita tak sedar ade benda boleh mencacatkan pix kita.....

biskut berkata... [Layan!]

sungai mana nih bro...?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@misSbLurRy
tu la pasal. perasan jugak masa nak ambik gambar tapi memang tak boleh elak kecuali aku jadi jurugambar yg ekstrim sambil berdiri menonggeng atas motor

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@biskut
ni la Sungai Padas yang sangat besar. antara sungai terbesar agaknya

jann sinuja berkata... [Layan!]

best kalo berenang uh..wahaha~~

Catherine- berkata... [Layan!]

dah buleh sampai rumah aku kalo ko berenang dalam sungai tu...


;)


*banjir2 ni pekena kopi tenom layann seyyy~

diana berkata... [Layan!]

kalau akak mau bangga ni..
hebat la kamu sasa..
sebab dapat amik
gambo pua chu kang!!

iQaChumel berkata... [Layan!]

phewit..beb..
cepat balik.kata risau

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@jann sinuja
berenang sambil berhanyut lagi best :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-
haish.. x abis2 dengan kopi tenom. kopi patimah ada kan

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
phua chu kang tu dtg nak servay kontrak buat jambatan dia yang dah tenggelam tu. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@iQaChumel
dah sangkut la. macam mana mau blk ni??

kulanz berkata... [Layan!]

rasanya aku pernah lalu jambatan tu dulu..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@kulanz
ya tuan, jambatan utk lalu ke SK. Mandalom Lama :)

Mahon berkata... [Layan!]

Really impressive this picture ! Indeed it is unfortunate for the rear view mirror !...

Bye :)

Robot | Sakti berkata... [Layan!]

best jugak men air kan?
time kecik dulu gua selalu main air time banjir.

keh keh keh

Post Terbaru Kenapa Lelaki Macho Perlu Pakai Jam Tangan

E.d.Y berkata... [Layan!]

tgk sungai, tiba2 teringin mancing kat sungai..huhu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Mahon
actually this is'nt a photography session :)

in fact i dont like the rear mirror, it spoil the picture

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Robot | Sakti
hah, nakal sungguh. mesti penat mak ko terpekik melarang ko main air

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@E.d.Y
respek la sgn bro ni. fotografi, memancing.. memang ada jiwa :)

Faarihin berkata... [Layan!]

macam mana dikatakan gagal? masih lagi tak paham.. adeh..

raya haji nak dekat balik lah.. ehehe..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Faarihin
selalu perhati benda2 yg boleh spoilkan pic tu.. messy la benda2 tak berkaitan termasuk dlm gmbr