online counter

17 Oktober 2010

44 Tiada Lagi Doktor Jiwa

Semua kenangan itu musnah kerana suatu kesilapan yang aku mulakan. Maafkan aku, sungguhpun aku tidak curang dengan perasaanku, namun curang dengan tingkah itu suatu yang tidak wajar kau terima. 

 Jika kau sakit kerana aku, maka aku rela melepaskan kau. Kau layak bersama dengan seseorang yang jauh lebih baik dari aku, seseorang yang tidak akan pernah menyakitimu. Membawa kegembiraan kepadamu.



Ketika aku sendiri, aku akan kenangkan kisah lalu kita dan ia tidak akan musnah, kekal abadi dalam ingatanku. Kini tiada lagi kau sebagai Doktor Jiwaku, hanya laman ini menjadi teman dan ianya tidak setanding dengan kau.

Aku sayang kau, tapi apa daya aku tak layak untuk kau. Rasa perit yang sama seperti suatu ketika dulu  hingga kau menjadi Doktor Jiwaku, namun aku keraskan hati  sekali lagi, juga untuk ucapkan selamat tinggal... Aku sentiasa doakan kebahagiaan kau..

Walau tiada jodoh, namun hidup mesti diteruskan. Itulah drama hidup yang telah ditentukan untuk kita.. 




44 Komen:

Fuziani JSR berkata... [Layan!]

Kuatkan semangat dan terus melangkah kerana dalam setiap kejadian itu ada hikmahnya...

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fuziani JSR,
Tq kak

nurin adilla berkata... [Layan!]

sasa?? are u ok??
dh dh jgn sedih2...tak comel la sasa kalau tak senyum....
jom kita jalan2!!!!!!!!!!!
yeha!!!!!!
yabedabedu..........

Emmy Sulizzah Othman berkata... [Layan!]

kita akan merasa bahagia bila melihat org tersayang bahagia.. just like me.. hehe...=)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@nurin adilla,
ok awin.. tkda mood la

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

sobs..sobs..huhu..
sedih je.
hope kau kuat sasa.
kuat yg bermaksud tabah ok. bukan kuat yang buat kau boleh tebang pokok pakai siku ke ape.

~najwa~ berkata... [Layan!]

maksudnya; itu belum jodoh yang tepat utk mu ...
kena positif.

mungkin ada yang 'lebih baik' menanti, siapa tau? hehe

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Emmy Sulizzah Othman,
entah la emy, aku x mau suda buat dia sedih. serius aku x sengaja. tp entah jgk perangaiku ni nakal mcm setan

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Dayana Nasir,
ok, semalam dah tunjuk satu mantera untuk jadi kuat.. nak kuat la ni.. arr, sakit jantung, jantung tk kuat

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@~najwa~,
aku yg salah kak. tiada siapa lg yg terbaik untuk aku. aku ni penjahat

nurin adilla berkata... [Layan!]

byk masa lagi kita nk baiki diri kita....
mencintai tak semestinya memiliki....

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@nurin adilla,
tq awin :)

diana berkata... [Layan!]

itu tanda2 kamu akan dapat yang lebih baik mungkin..
amin..

nurin adilla berkata... [Layan!]

amin....semoga sasa dapat jodoh yang lebih baik....

sabar ba...nda mau sedih gitu... hekhekhek

si biskut berkata... [Layan!]

jadikan kesedihan itu cuma sementara sasa.lagu nie pon cukup matched dgn entry.

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@si biskut,
ya tq, akan dicuba bro.. kentalkan hati. semoga aku tabah menempuh hari2 mendatang

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana,
tk mungkin. kak diana, aku yg salah dgn dia

kata kila berkata... [Layan!]

sasa.ko ok ??:(

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@kata kila,
ok nak ko :(

E.d.Y berkata... [Layan!]

sabar bro...hidup kene diteruskan..:)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@E.d.Y,
tq bro..

Lina berkata... [Layan!]

lek ko busku..nyanyi lagu karoke 'aku da bosan'..klu aku jiwa kacau itu lg slalu aku nyanyi..hehe..bkin ilang2 sakit jiwa..

Nasz berkata... [Layan!]

Auchh! Hati aku seperti ditikam pada entri ini. Bro, aku tak kenal kau. Tak pernah tahu siapa engkau. Tapi bagi aku, itulah hidup. mahu tidak mahu, perkara yang kita tak pernah mahu, jadi juga. Itu takdirnya. Kuat bro! Jangan terlalu lama jika jatuh tersungkur. Mungkin apa kira yang kau buat ini betul. Teruskan hidup dengan senyuman! Ngehee~

Btw, why dont you fight for this love? Kenapa senang kau lepas dia pergi? *Sorry menyibuk*

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Lina,
masalah sis teda karaoke sini, kalau x, konpem melalak suda ni

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nasz,
tk tau la. salah aku perangai mcm setan. depan dia pn aku usik awek lain. wlupun aku gurau, benda ni dia ambik serius.

salah aku, aku tk bagi perhatian sgt dgn dia, smalam dah meletus, dia dah tk sanggup dgn aku nasz, dia yg kata sendiri. aku tk fight sbb aku syg dia. rasanya aku akan lebih sakiti dia bila aku fight lg :(

My New Life Begin.. Be a good Wife, daugther , Eldest sister and Future Moms.. berkata... [Layan!]

sabar bah ko dik..
selagi enda nikah itu namanya blom ada jodoh, walaupun ko bersinta dgn dia..walaupun ko sudah bertunang dgn dia.. mau dpt jodoh yg baik.. kita berubah jadi terbaik.. maksudnya bukan drastik ko trus jadi baik.. tapi bila sudah naiwaitumu jd baik.. insya allah pelan2 diikuti dgn usaha dan tawakal. dan senjata kita ini adalah doa. teruskan berdoa dpt isteri yang terbaik dan solehah. manatau someday in future kan.. ;) jadi hidup mesti diteruskan ya..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Kak Shizan,
tq kak, aku x tau la ni. tgk la kalau masih terbuka hati :)

Mr.Ket berkata... [Layan!]

bro..sabar2..setiap jodoh dah ditentukan..

Nasz berkata... [Layan!]

ouhh begitu. (: Jadi cubalah berubah. Kalau kau masih sayang dia, ubahlah diri tu. Kau boleh datang balik tunjuk pada dia yang kau sudah berubah. Perkara masih boleh dibetulkan. Tapi kalau dia memang betul betul tak sanggup, nak buat macam mana kan? Beri masa bukan pada dia saja tapi diri kamu juga. (:

Fello Ariza berkata... [Layan!]

erk.. nasib kte same bro..huhu.. keep on movin :)

Robot | Sakti berkata... [Layan!]

life must go on der.
Anggaplah kesilapan kita dahulu sebagai pengalaman hidup untuk masa hadapan.

:)

c3kz h!kmAh berkata... [Layan!]

kalau jodoh x kemana.. + kalau bukan jodoh kapel berdekad pun xkan bersatu^^ steady bro..b strong..peace^^

Catherine- berkata... [Layan!]

wahhh...sasa...tragisnyer...
ko biar betol nih??

xpe xpe aku ade!

kahkahkahh~

(x lame 2-2 sakit jiwa)

unloquacious lowqie berkata... [Layan!]

be strong abg sariff!!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Mr.Ket,
tengs Encik ket.. jangan lupa apdet komik free

Azura Ani Salaim berkata... [Layan!]

Everything happens for a reason, and even if you don't understand whats going on now, you'll look back one day and know exactly why it had to happen. ♥

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fello Ariza,
simpati dgn ko sekali bro. ya, keep on movin

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

terima kasih semua, Nasz aku cuba ikut cakap ko. tq..

eiffel berkata... [Layan!]

klo sasa rasa bole slamatkn hbgn tu y not sasa cuba...

mgkin ada jodo lg...xcuba xtahu kan...

klo x...redho dan kuatkn smgt...
mgkin dia bukan utk sasa...

Ogy berkata... [Layan!]

sedih pulak membacanya...mama doakan yg baik2 saja...andai boleh dipujuk, diselamatkan..baiklah buat begitu..jgn mengalah sebelum mencuba, andai dia benar dicinta..jgn mudah mengalah...hati perempuan tak keras mana..

tp andai peluang suda tertutup...redhalah...biarkan dia pergi...ada hikmah utk kedua2nya...pasti satu hari nnti akan ketemu yg lebih baik...masa akan mengubati kesakitan tu...sementara tu carilah kebahgiaan..kegembiraan dgn cara yg lain...luangkan masa dgn kawan2..or dgn hobi....jgn dilayan sgt..kesedihan tu ok.... cheer up!

ejai_ej berkata... [Layan!]

sabo bro.. pepelan kayuh. mana tau yg lebih baik akan muncul. insyaAllah.

f_aRa_aINa989 berkata... [Layan!]

sabar ye...nnt adalah doktor baru sampai..=)
hehe...=D

jann sinuja berkata... [Layan!]

sabar bro..chill ya ;)

MosePA berkata... [Layan!]

Manusia memang kerap buat kesilapan dan itu lumrah menjadi seorang manusia... Apa yang penting kita menyesali kesilapan itu dengan sepenuh jiwa dan berjanji untuk tidak mengulanginya lagi... Kalau benar awak menyayanginya dan menyesali perbuatan awak, awak kena bertanggungjawab dan memikul kesilapan tersbut... Minta maaf dengannya dan akui akan kesilapan itu... Mungkin ia mampu merubah keadaan... walaupun mengambil masa, ubati luka itu dengan penyesalan dan balutinya dengan sikap yang lebih bertanggungjawab. My point here is, go get her back and lower yourself in front of her with all your heart... If the love between you two are strong enough, she should be able to forgive you... But when thing is not going well, then be strong and learn from the mistake... Try... Don't give up... Love, faith and loyal are the key in relationship... Semoga berjaya...