online counter

15 Oktober 2010

24 Serius Nampak Makhluk Petang Tadi

Korang penah dengar orang tua gosip tentang makhluk ghaib yang berbadan tinggi lagi macho? Petang tadi ada seorang, dah la besar, gagah, hensem pulak tu. tengok la sendiri.
gelap sungguh gambar tersebut. mestilah, nak brutal sambil bikin cahaya sebelah muka. Brutal tak?

Nak sedapkan hati, foto macam taik, tapi aku nak cerita tentang komposisi menggambar. Aku kononnya nak cerita komposisi Viewpoint ni. Agak2 macam tu la, dari bawah, dari atas, dari atas pokok pun ada (aku tak tau kalau ada yang dah capai tahap ekstrim ni).  Dan sebab tu jugaklah korang asyik ketawa tengok photographer ambik gambar tonggang terbalik. Siap ada yang baring kat tepi jalan gara-gara nak shoot komposisi ni.

Taik anjing kat situ jangan cakap, Encik Photographer dah sapu habis dengan baju. Kalau model tu pakai skirt lagi la dia semangat. Gelas lens nampak tuju ke muka, sah2 dia pakai wide lens yang boleh teropong 180°. Paham sendiri la. Aku teringin jugak..

p/s: order ultrawide sebijik, konpem lagi cantik. Nasib baik poket aku licin, jadi jangan nak angan2 angkat Canon 10-22mm tu okey!! Dan cari lah Tamron. Oops. aku tak kempen..

Sorang kawan aku minta bantuan, tapi aku tak dapat bantu, so sorry ya. Kalau boleh aku teringin sangat nak bantu, apa daya jadual tak mengizinkan, memandangkan tempat pun jauh aku tak menyempat nak eskep tau. Kisah tentang ni...

24 Komen:

eiffel berkata... [Layan!]

owh..baru ku tahu ada lense bole tgk 180



nice picca..rasanya background tuh lg smart dr gergasi itu...ngeeeeee :D

juma berkata... [Layan!]

smart capture..mang brutal makhluk dlm gmbar tuh..hehe.

Umie Nadhirah berkata... [Layan!]

arghh.
makhluk itu.HAHA

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@eiffel,
aku menerima kritakan ke atas encik gergasi tersebut, sungguhpun dia hensem sebegitu. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@juma,
haha.. ok layann.. :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Umie Nadhirah,
wah, aku melihat yg ko tersangat creepy dgn makhluk tersebut ;D

PUPUT berkata... [Layan!]

hehe..xyah tggu awek yg pakai skirt..ko pakai skirt pon leh pe..
next pic k?ekeke..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@PUPUT,
ouh yeah.. aku tau apa nak buat. nak pinjam bra sekali boleh?

jann sinuja berkata... [Layan!]

aq ngat maklok manela td...uih~~

-u-n-s-p-0-k-e-n- berkata... [Layan!]

uuhh wide lens~ racunnn racunnn >.<

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@jann sinuja,
haha, nak kasi gimik kat lu ;D

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@-u-n-s-p-0-k-e-n- ,
lalala~racun berbisa. haha

MSS LaWLiET berkata... [Layan!]

SOT! Aku fikir kau tertangkar gambar momok kah sana.. Siap pakai baju FS lagi tu.. Terus aku malas2 mo blogwalking sini tengah malam semalam. MUAHUA3! XD

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@MSS LaWLiET,
hahaha, kena tipu. sesekali gimik bah

EzzEddin berkata... [Layan!]

hohoh brutal bro!!!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@EzzEddin,
ouh yeahh!! hehe

Catherine- berkata... [Layan!]

gergasi janggot kontot...eekekkeke...

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-,
cibai, memang la, kontot tu canggih la. janji yg lain x kontot

Catherine- berkata... [Layan!]

kahkahkah......apa yg x kontot?

**apakah crita baru itu???

iQaChumel berkata... [Layan!]

huhuhu..sodeh den..tu la en sasa..
xpe la..myb xde jodoh.. =___=
haha..nway tengs la.
xtau pula jauh beno duduk..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-,
tiada apa. ;P

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@iQaChumel,
sory beb

Robot | Sakti berkata... [Layan!]

angle tu penting der.

baru photo nampak menarik.
hehehe
:)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Robot | Sakti,
ouh yeah, gitu la nmpk gayanya. hehe