online counter

22 Oktober 2010

56 Ada Sesiapa Nak Baby?

Bukan sebarang iklan. Tiada kaitan dengan iklan pemerdagangan manusia. Apatah lagi iklan pemberian bayi secara percuma, langsung tiada kaitan.Kali ni aku dah terlampau mengada sangat.

Aku cuma nak tanya kau semua yang lepak membujang tu, korang tak mengidam nak dapat baby? Bila aku soal macam tu, aku tak maksudkan tentang kisah kapel tukang buat baby kat luar tu. Serius, aku dah mengidam nak ada baby sendiri.  Aku geng ramai dengan puan mama dalam blog ni. Ramai jugak geng mama yang asyik cerita tentang baby dorang kat blog. Geram sangat, aku nak baby jugak la.

Aku nak baby girl macam ni (Cik Awek kata dia comel).
Rambut panjang, tiap hari aku jadi perunding imej budak.. Usik rambut baby sana-sini. Pipi nak tembam, hari-hari pipi lebam tak boleh nak pulih. Dah tu mulut tak reti nak rehat, asyik menyoal aja. Konpem aku tak sunyi, sambil pening nak jawab.

 p/s: Ada kapel kat luar tu suka sangat buat baby, dah tu buang baby merata-rata. Dia tu anak kau bodoh.. Ok la, nak berenti dulu sambil berangan yang aku sedang lepak kat ruang tamu, agak selesa dengan baby dan bini aku. Aku belum kahwin sebab belum ada ruang tamu sendiri. Cis! Hampa..


56 Komen:

diana berkata... [Layan!]

nak baby yang comel
macam dalam gambo tu kena
kawen dengan minah saleh la..
hhehe...

Nasz berkata... [Layan!]

Hahaha~ Kelakarlah bro ni. Sabar ye. :p

aisya berkata... [Layan!]

alhamdulillah :)
keje kuat skit, biar bleh nikah.

Lina berkata... [Layan!]

aish..kawin la..hahaha..nnt klu suda ada baby ble gmbr puas2 kc masuk d belog..hahaha

My New Life Begin.. Be a good Wife, daugther , Eldest sister and Future Moms.. berkata... [Layan!]

hahaha..lawak ko neh dik..
bah skrg citer pasal baby..
nanti ko citer pasal menu masakan pulak ar.. tu mmg tajuk popular jg dikalangan puan2.. kekeke..jgn lupa upload masakanmu sendiri..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@diana
ala kak, melayu pun bleh produce baby comel. maisara comel apa :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nasz
hmm.. sabar dah ni. siap termenung tiap pagi dah ni

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@aisya
tengs. sungguh aku keja kuat tau ;)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Lina
tu la pasal sis, boleh kasi kalah orang tu.. masa tu blog aku jd sesi fotografi baby

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@My New Life Begin.. Be a good Wife, daugther , Eldest sister and Future Moms..
haha.. belum cukup ni kak. bab masakan kak shiizan ja yg buat :)

LadyBird berkata... [Layan!]

suke kan kalau ade baby sendiri..
sape2 yg xnak baby die tu meh la bagi kat lady..
lady tlg jaga :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@LadyBird
nasib baik ada lady. tapi nanti semua kapel nak buat anak. dah tu bagi kat lady pulak

Dayana Nasir berkata... [Layan!]

ko nak baby ko patut mintak kat doktor jiwa. tapi lepas halal la.

adibanur'ain berkata... [Layan!]

hahah , tu laaa. x setuju dgn buang2 bayi tu. heee , dulu ade jugak buat pos ni. http://cakapcakapain.blogspot.com/2010/10/cik-adibanurain-prihatin-d.html

jenguk la. haha heee org pon nak anak jugak. baby cooomel sgt. tp baru 16 hee :D

Fello Ariza berkata... [Layan!]

suke bdak kecik.. tp x reti nk mlyan kerenah dorg T.T

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Dayana Nasir
yeah, cadangan yg bernas.. masih tk mampu lg :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@adibanur'ain
tengs ain, nti orang dtg baca :).. ain under age, yeahh.. budak kecik :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fello Ariza
bro ni msti takdak adik kecik.. tp kalau dah ada anak sendiri mesti pandai jgk tu

iQaChumel berkata... [Layan!]

ciss....
beb..ingat kan betul2 nak bagi baby.
siyes teruja baca entry ni.
baru je nak cop dulu.huhu..
hem..tu la..iqa hr2 tgk
org buat abortion.
mcm nak maki hamun pun ada.....dlm hati la..geram.ada anak buang2.
bagi yang nak kan bgs

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@iQaChumel
aku dah siap maki sebijik tu. jom maki banyak2. aku igt nk sambung maki esok. boleh tak? haha

Nik Nur Izzati berkata... [Layan!]

comelnya baby nih!!!

Ms Nury berkata... [Layan!]

Budak dalam gambar tu memang comel.. Tapi dia dah tak ade... Dia mangsa pembunuhan bersiri kejam! Tak ingat nama penuhnya tapi nama keluarga dia Bennet... Sedih kisah budak ni...

Shatra berkata... [Layan!]

ha2..ok ceta ni..bos

MosePA berkata... [Layan!]

Hi Aku is aku, come to my blog to get your award... "A Beautiful blogger Award"... yeahhh...

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Nik Nur Izzati
ko kecik lagi. tak payah nak angan2. haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Ms Nury
Jon Bennett Ramsey?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Shatra
haha.. layan bos

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@MosePA
thanks bro, i'll come & get it :)

Catherine- berkata... [Layan!]

kawin la jawapannya....;)

**ada sesiapa ingin buang anak?? hubungi sy okehHH~ SAYA SERIUS MAU ANAK ANGKAT!!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-
fuyoohh.. sempat ko buat iklan di situ.. haha

Fuziani JSR berkata... [Layan!]

Sasa... nampaknya dah macam ada tanda-tanda dekat-dekat nak menamatkan zaman berseorangan lah tu... pe pun, didoakan agar nanti sasa dapat baby girl yang secomel foto tu... oh ya! ni alamat page tu
KAMI ANTI GURU DISIPLIN

Robot | Sakti berkata... [Layan!]

wajib kahwin dah der.

hehehehe

:D

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Fuziani JSR
entah bila.. hehe.. mudahan2 rancangan hidup berjalan lancar. Amin

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Robot | Sakti
nak kawen camana? duit hantaran pun belum tentu lepas.. haha

Catherine- berkata... [Layan!]

ko tolong la iklankan jugak.....plsssss......

|| a - j . E . E || berkata... [Layan!]

kene kumpul duit da nih.. cepat2 nikah.. hihi


(pandai je bagi nasihat tapi diri sendiri takde baby lagik... isk camne la kapel2 buat anak senang je nak dapat anak lepas tuh BUANG. yang da sah2 laki bini nih, belum rezeki lagik.. huhu)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-
buat la banner iklan. nanti aku tolong pamer di sini. letak kontek hp sekali

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@|| a - j . E . E ||
bab kapel buang anak tu yg aku hangin tu. orang teringin nak anak tp susah nak dapat. diorang ni senang2 dpt anak tp senang2 jugak buang anak. Allah nak tunjuk akibat perbuatan diorang.

Bagi yg teringin tu, Insyaallah ada rezeki, akan ada jugak.. minta dgn Allah swt

rinaDOrina berkata... [Layan!]

aku selalu berdoa ada orang buang bayi depan rumah aku...

harap anak sendiri lambat lagi...:D

c3kz h!kmAh berkata... [Layan!]

nak jugak baby sendirik..tp..huhuu..kalo ada jodoh alhamdulillah..klo xdak,lambat lg laa nak tggu dpt baby..haha

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@rinaDOrina
aku ingat, baik ko buat sebijik board di tepi pagar rumah berbunyi begini "dilarang membuang bayi merata-rata. sila letak di bekas yang disediakan di tepi pagar ini. terima kasih atas kerjasama encik/cik".

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@c3kz h!kmAh
mengidam la dulu macam aku. jom join aku angan2 sekali

alieff berkata... [Layan!]

hehe..
tak salah berangan; ane tau kan...
moga2 jadi doa, dimakbulkan..
tak gitu?

*suke jugak budak2 cam dlm gambo tu...*

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@alieff
tengs, ko tak doakan aku sekali. mudahan2 rancangan hidup berjalan lancar. Amin

ELYANA YAZMIN =) berkata... [Layan!]

wahhh..baby mmg cute.. hahaha.. semuge angan2 anda menjadi kenyataan dan menjadi papa yang baik.. jangan ckp kosong je tau.. ki3x..nanti semua lepas kt bini je pulak.. ;p

nurr kasih berkata... [Layan!]

salam..
cutenya pic baby ni..rindu pula pd sofia zahra :)

Catherine- berkata... [Layan!]

sasa ko tolong buatkan la banner tuu.......idea mu utk si rinadorina tu pun sgt bagus!!! tolong buatkan yaaa....hahahahaah tq~!!!!

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ELYANA YAZMIN =)
haha.. aku muka macam tu ka?

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@nurr kasih
sofia zahra pun comel jgk. aku suka tgk gigi dia tu :)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Catherine-
orait cat, nanti aku tolong buat utk ko. tunggu ja ok

ELYANA YAZMIN =) berkata... [Layan!]

sasa, tak nampak muka kau.. terlindung dengan kamera...hahaha ;p
takpe aku caya kau tidak macam tu.. =)

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@ELYANA YAZMIN =)
memang saja tak bagi nmpk muka. tgk muka aku kat follower area kat blog ko tu.. ada kecik aja :)

Cayril Ikhwan berkata... [Layan!]

nak baby kena cari calon pas tu nikah dulu...huhu

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Cayril Ikhwan,
calon dah ada. masing2 keja dari hujung ke hujung dunia :)

Whoda berkata... [Layan!]

yeah...berangan itu best.
realiti itu xbest haha..

Sasa Al-Sharif berkata... [Layan!]

@Whoda
realiti lebih nikmat tau, tak best la kalau nak buat baby dengan berangan