online counter

04 September 2010

5 Hari Reunion Band Kegelapan

Tiba masa yg dinanti. Masa utk aku gerakkan jari jemari dan kaki ku ni.. Hari ni reunion band yang akan merasuk kepala hotak untuk banging.. Yg tu reunion band aku. Lama dah aku tak perform sejak tahun 2008.

Yg pertama, ingin aku perkenalkan geng2 muzikal aku...

Cikgu Mazed & Ustaz Fadli, yang ni rakan sekerja. Minat dorang sama bukan setakat muzik, malah dua2 car racer dgn car machine yg gila2
Di bilik guru ni. Dah masa balik pun masih nak layan muzik jgk. Dia ni walaupun rockers tapi gentle tau mcm aku. Tak challenge Ustaz la, hardcore wei. hehe.. (ada perasan? dress up tak lari).
Dah lari tajuk. hehe.. Saja nak tunjuk yg aku gembira ada kwn2 yg berjiwa seni di sekeliling aku.
ni yang real sejak dulu musim sekolah (foto 2002). yang dari kiri tu aku(drummer), Amy(Lead guitar), Poyo(Vocal & Rythm) & Erdie(Bassist).
Serabainya kami dulu ;)). Dah lama kami berpecah sbb masing2 nak bina kerjaya sendiri. Amy skg ni dah jadi ustaz tapi masih metal head jg bdk ni. Poyo pula, hari tu sama dgn aku masuk kat UMS. Masa tu dia amik kos Muzik. Erdie pula dah lama lost contact. Antara kami, dia plg junior. Last dgr kbr dia masa dia masuk Matrikulasi di WP Labuan hari tu.

Look, metal bukan semata-mata keganasan tau. Bagi kami muzik adalah seni. Walaupun kami layan metal tapi kami bkn org ganas. Lastly kami semua jadi 'orang' jg skg ni. Semua dah berjaya.

Nanti masa gi perform tu aku try bawa lensa skali. Mana la tau sempat snap apa yg patut..



Antara muzik yg kami nak perform hari ni
lirik tiada unsur syirik tau. yg ni death & trash metal, bkn black metal semata-mata
just we love the music

Bersambung...



5 Komen:

nurr kasih berkata... [Layan!]

Salam ziarah..
HDR..lawa HDRnya. boleh ajar nurr :). edit guna ps ye? Ada software lightroom yg boleh di share? :).

p/s: wah peminat muzik rupanya..

Sharif Asri Sharif Al-am berkata... [Layan!]

ws nurr. ekceli pcahayaan bounce flash yg byk membantu dlm foto tu. Tp mmg ada edit guna PS image>adjustment>replace color. nurr tau kn.

lightroom ada tp saiz besar sgt. nti aku cuba upload jg. klu x dpt mgkn bleh tlg carikn link & aku kongsikn serial no. dgn nur.. just bg e-mel nurr

nurr kasih berkata... [Layan!]

sebenarnya nurr x tau pn guna ps. cuba2 ja guna trial :).

oh ya ka? minta maaf klu nurr menyusahkan pula. tapi nurr minat mau edit pic. ini e-mail nurr: nurr_kasih@yahoo.com.

p/s terima kasih atas sgla pertolongan.

Sharif Asri Sharif Al-am berkata... [Layan!]

aku pn masih bljr2 jg. sama2 la kta bljr.. foto2 nurr pn cantik2 jg..

aku dah send serial no. ke emel. nti x boleh update on9 tau sbb dah ramai pkai mknanya dah jd klon. hehe.. slmt maju jaya

nurin adilla berkata... [Layan!]

sasa minat band metal boleh la join pakwe awin....hehehe....amnesia